Opgelost Kan geen waarde toekennen aan veld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
155
Heel vreemd (vind ik)
Ik heb een datum/Tijd-veld.Bij het openen van een formulier moet dat veld gevuld worden met de huidige tijd, dus:
HuidigeTijd = now() (bij Me.HuidigeTijd = now() gebeurt overigens hetzelfde)
Dit wordt uitgevoerd bij het openen van het formulier maar dan krijg ik de foutmelding:
"U kunt geen waarde aan dit object toekennen" (Fout -2147352567 (8000009)

Het vreemde is dat wanneer ik een knop op dit formulier maak waarbij dezelfde actie wordt uitgevoerd dit wel het gewenste resultaat geeft, iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
 
Zelf opgelost maar wanneer iemand mij uit kan leggen hoe dit kan???
De opdracht werkte dus niet bij "Bij openen"
De opdracht werkt wél "Bij laden"
???
Waar zit het verschil?
Maar goed: Het werkt!
 
En dat komt dus doordat Access bij het openen van een formulier verschillende acties uitvoert, waarvan <Bij Laden> en <Bij Openen> er twee zijn. Dat het niet werkt bij <Bij Openen> en wél bij <Bij Laden> is volslagen logisch; als je naar de namen van de gebeurtenissen kijkt zou je het zelf al af hebben kunnen leiden.
Wanneer wordt het formulier aan de bron gekoppeld denk je: bij Laden, of bij Openen? Bij Laden dus. Access kijkt dan naar de onderliggende gegevens, en is dus dán pas in staat om een veld te vullen. Het veld ‘bestaat’ tijdens de gebeurtenis <Bij Openen> gewoon nog niet.

Overigens worden beide procedures maar één keer uitgevoerd; als je het veld bij élk nieuw record wilt vullen met een tijd, dan kun je beter de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> gebruiken. En als het veld niet mag worden geüpdatet naar de huidige tijd als het al is ingevuld, dan zou ik die check ook inbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan