kan geen windows XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robjuh

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
hey iedereen,
ik heb sinds gisteren een AMD Atlhon 64 3000+ gekocht met een Asus K8V mobo en 512 MB geheugen
maar nou wil ik Windows Xp opnieuw installeren, dus ik heb mijn c: schijf geformatteerd.
maar nou wil ik dus windows XP installeren maar dat gaat niet om een of andere reden
Windows 98 lukte gelukkig wel maar zodra dat ik windows XP Pro ( dutch ) erover heen wil gooien krijg ik de foutmelding dat mijn cdrom drive niet word herkent
in de setup van XP
ik heb 1 cd brander van lite-on en een dvd speler van samsung
de cd brander word wel herkent in de bios en de dvd speler niet..
allebei de driver staan ingesteld op cable select en zijn goed aangesloten
dus ik zit nou met een win 98 machine waar geen Xp op gezet kan worden
wie kan mij helpen?
met vriendelijk groeten,
Rob van Brussel:confused:

Heb je wat meer info over de reden dat xp niet geinstalleerd kan worden?

nee heb niet meer info helaas erover
nadat ik de setup heb gestart krijg ik een foutmelding dat er geen cdrom speler aanwezig is

en het vreemde is..
af en toe word de cdromspeler in win 98 ook niet herkend

Zitten de kabels op je cd-rom speler wel goed vast? Welk model is het? Misschien wordt hij niet door XP ondersteund.

hij word 100% zeker wel door XP ondertsteund want onder mijn vorige systeem werkte het allemaal wel perfect!

Bij mijn nieuwe installatie herkende hij de xp cd ook niet.
Toen ik hem in de brander deed en liet booten via dit station herkende hij het wel en installeerde foutloos!
Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt.

Succes marco!

Al geprobeerd om de cd brander los te koppelen en dan te installeren en na installatie weer aan te sluiten dan zou die herkend moeten worden in xp.

Zou de cd rom drive wel even instellen als master en na installatie de brander als slave.

Moet werken.

dat zal ik proberen!
had ikk nog niet aan gedacht

alvast bedankt
ik hoop dat het hiermee werkt..
maar hoe kan het dan zijn dat hij niet herkend word in de bios?

ik heb btw ook al een foutmelding gehad waarin stond dat de cd drivers niet geladen konden worden omdat er iets met de geluidskaart was..
ik heb een philips seismic edge 5.1

Zou het kunnen dat de DVD speler in de Bios niet herkend wordt omdat writer en DVD op Cable Select staan en de IDEkabel waarmee ze verbonden zijn geen CS kabel is (Er hoort een gaatje in geknipt te zijn om CS te laten werken)?

dat zou natuurlijk ook nog kunnen ik zal het proberen
alsvast bedankt

Robjuh,

Er ook al aan gedacht om eens een Lens-cleaner cd te gebruiken !? Mogelijk is je lens gewoon vervuild en leest hij daarom de cd's niet goed.

Of de cd is te veel beschadigd !!

Remy

daar zal het egt niet ineens aan liggen aangezien hij de dag ervoor gewoon nog perfect werkte

En als dat allemaal nog geen succes heeft, dan kan je de opstart diskettes voor xp downloaden.

Download

groetjes speedtouch

daar heb ik wat aan! bedankt!!
ik ga het daar mee proberen en als het niet lukt dan horen jullie nog wel van me ;)
in ieder geval hsrtstikke bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan