Kan geen WLAN verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Toshiba Satellite L20-155 laptop met Windows XP 32 bit en een Atheros AR5005G WLAN kaart.
Het lukt mij alleen niet om een WLAN verbinding te maken. De WLAN is wel geactiveerd, hij ziet de netwerken ook en het signaal is zeer goed.

Wanneer ik het wachtwoord invul van het draadloze netwerk, probeert hij verbinding te maken maar schiet uiteindelijk terug naar 'automatisch' en maakt geen verbinding. Ik heb alle drivers goed geïnstalleerd, ook de Atheros 5005g voor Windows XP 32 bit. In apparaatbeheer zijn ook geen fouten te bekennen.

Heeft iemand een idee waarom ik geen verbinding kan krijgen met mijn draadloze netwerk? :(

Alvast heel erg bedankt!
 
Het kan zijn dat je wifikaart niet de nieuwste beveiligings instellingen van je wifi-router ondersteund.
(WPA2) probeer deze evt op WEB te zetten.
 
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen WEB optie in mijn router/modem. Wel kan ik kiezen uit WPA-personal, WPA2 personal en WPA or WPA2 personal. Ook kan ik kiezen uit TKIP + AES of alleen AES. Nu staan de instellingen op WPA2 personal en TKIP + AES.

Wanneer ik hier wijzigingen in aanbreng, gaat dat dan niet ten koste van mijn beveiliging?

EDIT: Hij heeft het op deze routerinstellingen ook gewoon gedaan, het moet echt iets zijn op de laptop zelf..
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Uiteraard gaat WEP ten koste van je beveiliging, WEP is namelijk ontzettend makkelijk te kraken voor buitenstaanders. Je kan het beste kiezen uit WPA2 - TKIP+AES en dan met een goed wachtwoord.

Probeer het netwerk eens volledig te verwijderen uit je laptop. Ik weet zo even niet hoe dit op XP in elkaar zit, maar volgens mij in (Configuratiescherm --> rechtermuisknop je netwerkkaart --> eigenschappen --> draadloze netwerken --> voorkeursnetwerk). Hier voorbeeld.

Daarna weer verbinding maken en probeer er zeker van te zijn dat je je wachtwoord goed intypt en Caps-Lock of CTR+SHIFT niet aanstaan (vreemde takens?) en controleer of de beveiliging op je laptop overeenkomt (WPA2 TKIP+AES).

Succes!
 
Hallo,

Heb dit meteen geprobeerd en helaas mocht ook dit niet baten..


EDIT: Ik heb nu handmatig een netwerk ingegeven met de juiste gegevens en het SSID, nu werkt het!

Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan