Kan Geforce 5200 in Asus cuv4x?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Ik heb een PC met Asus moederbord CUV4X, XP Pro sp3, 768mB RAM. Huidige videokaart Diamond Viper V770. Ik zou graag de Geforce FX 5200 erin zetten. Echter na het plaatsen en opstarten start deze niet op maar geeft piepjes ten teke dat hij geen videokaart ziet. Kan ik nog aanpassingen doen of past de Geforce niet in deze Asus? De kaart doet het wel want in een MSI 815 moederbord werkt die prima.
Alvast bedankt

Hoi,

Heb je eerst de oude driver verwijderd?
Doet de pc het wel met de oude kaart?
En ik zie net dat je moederbord max agp 4 ondersteund en de 5200 is denk ik agp 8

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je eerst de oude driver verwijderd?
Doet de pc het wel met de oude kaart?
En ik zie net dat je moederbord max agp 4 ondersteund en de 5200 is denk ik agp 8

Modag

Hoi Modag, bedankt voor jouw snelle reactie.
Ik heb de oude driver nog niet verwijderd om snel weer terug naar oude kaart te kunnen. Zou dat wat uitmaken, immers de PC komt niet verder bij opstarten blijft dus hangen.
De oude kaart werkt in de PC, ik zit er nu op te werken.
Hoe kom ik er achter of de 5200 agp8 is en zou dat het kunnen zijn?

Hoi,

Je werkt nu met deze computer dan kan je nu via software je driver verwijderen (kijk eerst of je de installatie driver van oude kaart ergens hebt staan kan je hem altijd weer terug installeren).
Dan de computer uit zetten en de 5200 erin bouwen en dan kijken of hij werkt.

Modag

zolang windows niet opstart doet het niets met de driver.

Dus als je na het inbouwen geen bios-bootscherm krijgt, dan heeft het niets met drivers in windows te maken.
Als het in windows niet werkt wel natuurlijk..

Hoi,

Daarom ben ik bang dat het aan de agp 8 ligt maar we wachten even de ts af.

Modag

Hoi,

Modag

Ik ga even een image maken van mijn c schijf omdat ik geen driver kan vinden voor de momentele kaart. Dan probeer ik even Modag voorstel. Later deze middag weet ik meer.

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken.

Hoi,

Modag

Na deinstallatie van nvidia driver geprobeerd met Geforce kaart. Helaas de pc komt nog niet eens bij het eerste startvenster, een lange piep en daarna 3 korte. Kaart wordt dus niet herkend. Conclusie waarschijnlijk past deze Geforce niet in dit Asus moederbord, jammer.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan