Kan geluidskaart niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

toyota

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Berichten
36
Beste dame / heer
Wie kan mij op weg helpen om mijn geluidskaart te installeren
Moederbord: Asus P4P800SE
Geluidskaart:Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Grafische kaart: Asus N7600GS
Intern geheugen 1 GB
Processor: Intel pentium 4 , 3 Ghz (15 x 200 )

Deze gegevens zijn met Everest gechekt.
Na een herinstallatie van windows + SP2 en het plaatsen van een nieuwe VGA kaart is het onmogelijk om de kaart te installeren.
Meldingen: van Windows ( code 39) en kan de driver niet in het geheugen laden .
Diverse adressen gezocht om drivers te downloaden .
Maar ook met deze drivers wil het niet lukken.
De originele driver van ASUS werkt ook niet en als je ze van de Asus site haalt zijn ze corrupt.
Een andere geluidskaart geprobeert maar ook deze laat zich niet installeren. In de Bios onboard uitgeschakeld. Ook hier dezelfde meldingen.
Kan hier de VGA kaart problemen veroorzaken.
Ik weet het niet meer en doe dus een beroep op helpmij.
Met vriendelijke groet, Johan.
 
Als je geluid onboard op disabled hebt gezet dan zal het geluid ook never gaan werken, de ac97chip ZIT onboard.


Klik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit gedaan op het moment dat ik de andere geluidskaart probeerde te installeren.
Nu staat deze weer netjes op onboard auto.
 
welke geluids kaart probeer je dan te instaleren ?
zou fijn zijn dat dat ook even woord vermeld.
als het dus een aparte is gaan de asus drivers nooit werken je zal dus de instalatie cd,
van die betrefende kaart moeten instaleren.
 
Sorry.

Dit was een geluidskaart van creative labs waarvan de drivers in windows staan.
Voor het het installeren in de bios de onboard uitgeschakeld om zeker te zijn dat deze niet mee kan doen.
Na de test, wat dus met de drivers uit windows ook niet lukte, de bios weer hersteld naar onboard enabled. Toch nog een poging gedaan maar het lukt niet.
Kan de driver niet vinden of kan de driver niet in het geheugen laden.

groet,

Johan
 
Pasja,

Model CT4810,

Welke ik inmiddels weer uit de computer heb gehaald.

Groet,

Johan
 
een geluidskaart installeren is soms ook verrekte lastig. Soms moet eerst alles worden verwijderd (softwarematig) voordat 't allemaal plotsklaps weer werkt.

Advies: schakel die onboard kaart in het bios uit en start de pc zonder onboardkaart en ZONDER pci geluidskaart.

Download de benodigde bestanden : KLIK

Ga naar apparaatbeheer en verwijder alles wat met geluid te maken heeft.

Sluit Windows af en plaats de pci kaart.

[edit, op de een of ander manier werkt de link niet.
Je moet in ieder geval
http://tweakers.net/meuktracker/435/Creative-128-PCI.html
daar zijn.]

Start de pc en laat Windows het e.e.a. detecteren en installeren. (Als je echt alles wat geluid betreft verwijderd hebt, is de kans aanwezig dat je ook tijdens de detectie / installatie even de CD van XP nodig hebt)

Als Windows gereed is met detectie en installatie en je hebt nog steeds geen geluid, ga dan naar apparaatbeheer en kijk voor welk geluidsapparaat cirkels / uitroeptekens staan. Doe daar even niets aan en:

start nu de executable / setup, zipper of whatever hoe die is gedownload, van Creative labs.

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Pasja,

Onboard audio disabled, creative labs kaart was er al uit.
Software verwijderd
Apparaat beheer audiokaart delete
Ik had al driversgedownload.
Opnieuw gestart
Drivers geinstalleerd, doch foutmelding: driver niet gevonden.
Via de originele cd nogmaals, zelfde verhaal.
De driver wil niet geinstalleerd worden.

???? Tot hoors

Johan
 
Dan zijn er m.i. twee mogelijkheden: je hebt de verkeerde drivers of de kaart is naar de kl**ten.
 
Onboard audio op enabled zetten, de drivers ophalen bij Asus voor de P4P800S SE, aan de linkerzijde dit ingeven op deze site, wel de drivers aangeven, of all.

Maaaaaaar, eerst de Intel inf file installeren, die je hier vind.
 
Lange Pier.

Ik heb je voorstellen uitgevoerd.
Eerst Inf laten installeren en daarna de driver opgehaald en geïnstalleerd.
Foutmelding: Driver niet gevonden, start systeem opnieuw en installeer opnieuw.
Totaal geen verandering
Wat ik verder nog gezien hebis:
Als ik in de veilige modus start zie ik in apparaatbeheer de kaart zonder uitroepteken.
In de normale modus is er een vraagteken bij de kaart.
Misschien kun je hier iets mee.

Ik hoor graag van je ,

Groet,
Johan
 
Pasja,

Dan zijn er twee kaarten naar de kl**ten, dat lijkt me sterk.

Het probeem is ontstaan na een herinstallatie en het plaatsen van een snellere videokaart.

Groet,
Johan
 
Staat die audio AC97, in de bios, zeker op auto?

Heb je ook de driver in apparaatbeheer, als in beeld, verborgen apparaten weergeven, is aangevinkt, dan alle audio apparaten eerst gedeïnstalleerd?

Want als je die inf file hebt geïnstalleerd, en reboot, moet windows al zelf roepen dat er een nieuw apparaat is gevonden, en daar de drivers van wil hebben.
 
Johan, geluidskaarten zijn soms hele vervelende dingetjes. Ik heb wel eens bij mensen 2 uur geklungeld, drivers erop, drivers eraf, drivers erop etc. en "Eureka", opeens was er geluid. Reden dat het de "tig"keer daarvoor niet wilde.......... zal altijd wel duister blijven.

Een andere hele aardige "ervaring" was een apparaatbeheer zonder foutmeldingen en toch geen geluid. Wederom na een uurtje zoeken of zo bij toeval ontdekt dat de installatie software van het 5.1 kaartje, uit zichzelf een vinkje had gezet bij "digitale" weergave. Toen dat ietepiettepukke vinkje uitgevinkt was, was er opeens geluid.............
 
Lange Pier,

66 updates van windows verder en opnieuw opgestart.
Windows ziet de kaart maar zegt niet dat de hardware is geinstalleerd en kan worden gebruikt.
Bij de software installatie krijg je de melding: driver niet gevonden.

????

Groet,

Johan
 
Pasja,

Kan in het register ergens een melding staan van meerdere pogingen om een kaart te installeren.
??
Hen jij daar zicht op.

Groet, Johan
 
Juist DIE boodschap vat ik niet helemaal: bij de installatie van de software installeert het installatieprogje toch een driver........... :confused:

HEB je zeker weten de goede driver / software?
 
Ik heb wel eens aan mensen hier geadviseerd om het register in te gaan, maar niet van harte...........

het kan idd. kloppen dat ondanks een verwijdering uit apparaatbeheer (of software uit het softwarescherm) er "sleutels" in het register achterblijven. Wat ik dan adviseerde was het volgende:

stel de software betrof "apennootjes". In dat geval laat je het register zoeken naar het woord "apennootjes" en alles verwijderen wat die naam draagt, da's dan redelijk veilig.

Maar er is ook zat software met sleutelnamen die verrekte veel op de een of andere sleutel van een Windowsprogje lijken en dan zijn de rapen gaar als je die sleutel(s) verwijdert.

Klungelen in het register....... prima, maar dan wel eerst het register backuppen.
 
Pasja,

Als je de geluidskaart in appaatbeheer verwijdert en je start opnieuw op dan ziet windows de geluidskaart en geeft ook nog aan welke maar dan verder niets meer.
Normaal krijg je dan nog de melding dat de hardware is geïnstalleerd en kan worden gebruikt.
Deze melding mis ik.
Als ik dan de software ga installeren dan volgt de melding driver niet gevonden.
Het probleem zit dus in de driver.
Ik heb bij Asus al drivers opgehaald en geprobeerd. ik heb de driver die Lange Pier adviseerde opgehaald en niets werkt.
Gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend.
Ik hoop dat nog enkele mijn bericht lezen en me op het juiste spoor kunnen zetten.
Groet,
Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan