Kan goede boot settings maar niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
183
"Press any button to boot from CD (or something)"-message wil maar niet komen. Ik heb al verschillende dingen als primary and secondary device en slave gezet maar krijg die message maar niet..

Standaard opties
attachment.php


Kiesbare opties bij de primary/secondary master/slave
attachment.php




Thanks in advance
 

Bijlagen

  • 06032009.jpg
    06032009.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 79
  • 06032009(001).jpg
    06032009(001).jpg
    89,5 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
dvd als eerste in je boot priority zetten?
 
dvd als eerste in je boot priority zetten?

Lees is...

Ik heb dat gedaan

First priority: CD-Rom
Second priority: Auto
First Slave: None
Second Slave: Auto

First priority: CD-Rom
Second priority: Auto
First Slave: Harddisk
Second Slave: Auto

First priority: CD-Rom
Second priority: None
First Slave: Harddisk
Second Slave: None

en meer?
 
Is de installatie cd/dvd wel bootable. Met de combinaties die je noemt, zou er vanaf cd/dvd gestart moeten worden.
 
Is de installatie cd/dvd wel bootable. Met de combinaties die je noemt, zou er vanaf cd/dvd gestart moeten worden.

Ja, zit sowieso een boot file in, ook heb ik 'm eerder op onze pc beneden en die in mijn kantoor gebruikt. Die computers vroegen alleen niet om andere settings en als ze dat wel deden dan één simpele aanpassing.

Ik weet zeker dat dit goed CD'tje is omdat mijn broertje hem vorige week nog heeft geleend en die het toen prima deed.
 
Als ik zo de foto's van het Bios zie, zit je in de Standard CMOS-Settings, hier moet je niet zijn. Je moet even kijken naar de Bootsequence.
 
Als ik zo de foto's van het Bios zie, zit je in de Standard CMOS-Settings, hier moet je niet zijn. Je moet even kijken naar de Bootsequence.

Ik weet niet of ik je begrijp nu maar ik zit in AwardBIOS Setup Utility (geeft titel aan) en dan zat ik in main, als ik dan naar Boot ga via de bovenste menubalk krijg ik:

1. Removable Device [Disabled]
2. IDE Hard Drive [Maxtor 6L160P0]
3. ATAPI CD-ROM [_NEC DVD_RW ND-354]
4. Other Boot Device [Disabled]

Voor zover ik weet staat dit goed?
 
Zo te zien staat het niet goed. Als eerste wordt de hardeschijf gezocht om vanaf op te starten. Je moet die dus omdraaien met je ATAPI cd-rom.

De Removable device staat disabled, dus die wordt niet gezocht.
 
Zo te zien staat het niet goed. Als eerste wordt de hardeschijf gezocht om vanaf op te starten. Je moet die dus omdraaien met je ATAPI cd-rom.

De Removable device staat disabled, dus die wordt niet gezocht.

Die nummertje staan er gewoon voor, ik kan ze niet omdraaien en als ik ze aanklik kan ik alleen kiezen tussen (bij 2 bijvoorbeeld) Maxtor of None.

En bij Removable device kan je kiezen tussen

- Disabled
- SCSI Boot Device
- INT18 Device (Network)

Geen van die helpt :confused:
 
Kun je ze ook niet verschuiven met "Page up/down" toetsen of de "plus/min" toetsen?
 
Kun je ze ook niet verschuiven met "Page up/down" toetsen of de "plus/min" toetsen?

Nee kan niet, maar het is al gelukt :)

Je moest ze bij Main en Boot zeg maar aan elkaar gelijk stellen en dan inderdaad die bootable Device aanzetten. Dankje voor je hulp!

Deze kan op locky :thumb:
 
Graag gedaan.

Op slot zetten we een topic niet, als het niet de regels overtreed. Je kan wel de status van de vraag op "Opgelost" zetten, onder op de pagina.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan