kan hal.dll niet vinden tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik had net een vaag probleem. Toen ik mijn PC op wilde starten kreeg ik een zwart scherm met daarop de tektst dat de hal.dll in de hoofdmap system32 niet gevonden kon worden en of ik hem opnieuw wilde plaatsen.
Toen ik op enter klikte of CTRL, alt, del.(ik weet niet meer welke van de twee opties ik probeerde) ging hij gewoon verder en liep mijn PC voor de rest gewoon goed.
Ik heb toen even gezocht in de system32 map naar het bestand hal.dll en dat stond er nog gewoon in, dus ik weet niet wat XP nu aan het ijlen was ineens, maar goed.
Ik heb toen voor de zekerheid mijn PC weer eens afgesloten en toen weer opnieuw opgestart en toen had ik het probleem niet.
Wat is dit voor probleem, ik heb nog nooit gehad en er is voor zover ik weet niets veranderd op mijn PC.
 
Kan een te fragmenteerde MFT zijn, dit werd opgelost in SP1, is de comp ook geupgraded tot SP1 of 2?

Eventueel hier nog een verhaaltje over die hal.dll.
 
Nee dit is een XP1, geen upgrade. Verder geen problemen tot nu toe meer gehad, was schijnbaar eenmalig, weet ook niet wat het is. Wat is MFT?
 
De MFT is een zelf refererende database, wat betekent dat de database de eigen structuur definieert..
 
Als het probleem zich niet meer voor doet dan heeft het systeem zich zelf hersteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan