Kan Hal.DLL niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

espada14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een probleempje, ik was met de hond aan het wandelen, toen ik terug kwam was mijn pc opnieuw opgestart. Met zwart beeld staat er: Kan. <windows hoofdmap>/System32/hal.dll niet vinden.

Nu heb ik op forums etc gekeken naar dezelfde fout, alleen daar kan ik niets mee, omdat ik teneerste niet in msdos promt ofniets kan komen, in veilige modus start ie niet op, hij boot niet met windows xp cd, en met de opstartdiskette start ie ook niet op.

Als ik hem probeer optestarten met de diskette of cd-rom gaat hij direct weer naar de boot menu van windows xp en nt.

Iemand suggesties?

Mvg,

Espada14
 
Als ik hem probeer optestarten met de diskette of cd-rom gaat hij direct weer naar de boot menu van windows xp en nt.
Welk bootmenu bedoel je hier precies?

Je kunt niet van de CD van XP opstarten, zeg je. Je hebt toch die CD in de lade, dan herstart je de PC en zodra je in een wiitte regel op een zwart scherm daartoe wordt uitgenodigd druk je op een willekeurige toets, waardoor de PC opstart van de CD-Rom? Dat werkt zo niet bij jou?

Bekijk dit topic ook eens goed.
 
Het gaat gewoon om het menu die je krijgt als je 2 of meer versies van windows hebt geinstalleerd.

Nee, als ik de cd in de lade doet, en hem restart, gebeurt er niets, heb de bootvolgorde ingesteld in de bios zodat hij eerst opstart met floppy, daarna cd-rom en als laatst hdd. Als ik met windows xp cd hem opstart, vliegt hij direct naar het menutje van de windows versies, waar je kunt kiezen bijv tussen, xp en bijvoorbeeld 2000 of vista.

Alvast bedankt voor de aandacht

mvg, espada14
 
herstart je de PC en zodra je in een wiitte regel op een zwart scherm daartoe wordt uitgenodigd druk je op een willekeurige toets, waardoor de PC opstart van de CD-Rom? Dat werkt zo niet bij jou?
Hier zeg je niets over, heb je nu wel of niet op een toets gedrukt?

Heb je dat topic bekeken, waarnaar ik een aan te klikken link gaf?

Welke versies van Windows heb je dan geinstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan