Kan harde schijf niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen gehad met mijn harde schijf en wil deze nu formatteren

hij bestaat uit 2 partitie , partitie 0 en 1

onder partitie 0(465GB):
schijf C EN D

onder partitie 1(465GB):
Schijf F

de bedoeling is schijf F te formatteren, ik heb deze al helemaal leeg gehaald, maar als ik dan kijk bij computer dan staat er 368 van de 465 beschikbaar

Als ik naar computerbeheer ga dan kan ik de schijf niet formatteren, die keuze mogelijkheid blijft blank.
Ik weet dat ik een recovery partitie op mn computer heb maar dacht dat deze op de C schijf stond (partitie 0)

Hoe kom ik erachter waar die recovery partitie staat en is het nog mogelijk om Schijf F te formatteren , misschien in MSDOS ? voor het opstarten ?

Bijlagen

• sp.jpg
    sp.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 79
Staat in de verkenner met de rechtermuisklik op schijf F de optie om deze te formateren ?

Ja, maar ik krijg het volgende bericht als ik de schijf probeer te formatteren, allereerst de vraag of ik de schijf echt wil formatteren omdat deze in gebruik is

vervolgens de melding in de bijlage

Bijlagen

• sp2.jpg
    sp2.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 88
Je moet een volgende keer beter kijken in Schijfbeheer: Op F: staat het wisselbestand van Windows (staat gewoon aangegeven op je eerste schermafdruk die je liet zien hier in de discussiedraad), en daarom kan die schijf niet geformatteerd worden. Dat zal ook (een deel van) de verklaring zijn waarom niet alle ruimte op F: vrij kwam toen je de mappen en bestanden verwijderde.

Dus: Eerst je wisselbestand op C: of D: zetten ipv. op F:, en dan lijkt het me dat het je moet gaan lukken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Handig van me om daar over heen te kijken :p
kep het wisselbestand verplaatst en ben nu aan het formatteren,

bedankt tijs !

vraag op gelost

Fijn dat je ermee geholpen bent en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan