Kan harde schijven niet vindne via netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoeLAN

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2003
We hebben een netwerk tussen 2 windows 2000 pc's deze werkt gewoon (juist ip adres en net subnet-mask) ze kunnen elkaar tenminste vinden.. maar ik heb een paar harde schijven gedeeld en die ziet hij niet op de andere pc.. als ik via het netwerk naar de andere pc ga dan zie ik alleen de mappen "Scheduled tasks" en "Printers". Wie weet hoe dit komt en kan me helpen.

PS.. Hoe kan ik Internet delen (zonder hub ofzo, gewoon via een andere pc)

Alvast bedankt

Hoe heb je de partities verdeeld.

Rechts aanklikken > delen > drive letter aanduiding geven > toepassen.

Als je dit hebt gedaan moet er een handje staan onder het station.

Dit bij bijde pc's doen.

Om het internet te delen had ik destijds een progje genaamd sygate , het moet ook anders kunnen gewoon met windows , heelaas moet ik het antwoord schuldig blijven.

Je moet ff je schijven delen. Hoe dit precies gaat in w2k weet ik zo niet uit mn hoofd, maar in XP werkt het zo:

In deze computer op bv je c schijf klikken met rechtermuisknop, dan delen en beveiligen kiezen en ff daar het een en ander instellen. Nu moet hij je schijven ook zien

Om zonder hubje ofzo internet te delen moet je in ieder geval 1 pc als server gebruiken, die moet dan aanstaan wil je op je andere pc willen kunnen internetten. In de basispc moet je 2 netwerkkaarten zetten, een waar je die pc met je modem mee verbind en de ander gebruik je om contact te maken met je andere pc. Of je er verder nog programmas voor nodig hebt weet ik niet. Volgens mij wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan