Kan heen e-mail ontvangen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Na veel moeite eindelijk op internet.
Installatie van Windows ME en mijn eurodocsis-modem
probleemloos verlopen. Raar alleen dat op het laatst het boxje verschijnt waarin je kengetal wordt gevraagd, terwijl ik geen telefoonmodem heb maar cable. Heeft dat met de ADSL-optie te maken ?
Enfin, Alles werkt nu, behalve e-mail binnenhalen. Daar snap ik geen yota van. 1) Als ik outlook start en klik op 'verzenden en ontvangen' verschijnt dat boxje waarin je gebruikersnaam en wachtwoord staan vermeld. Klik op oke en het boxje blijft hartnekkig staan, wat ik ook doe.
2) Als ik eerst de explorer start, zonder problemen internet op kan en daarna outlook en klik op 'verzenden en ontvangen' verschijnt dat boxje met gebruikersnaam etc. niet, maar zie het verzend/ontvangstboxje(volgens mij) 'n fractie van een seconde op het scherm staan. In beide gevallen (1 en 2) kan ik wel gewoon, zonder enig probleem, e-mail verzenden.

Yo

Ik zou zoiezo instellen dat outlook automatisch de bestaande verbinding pakt i.p.v. een verbinding kiezen. Alle instellingen moet je toch nog een keer nalopen..

Meestal moet je 2 servers invullen. 1'tje voor inkomende en eentje voor uitgaande..

Ik heb zelf ook kabel maar gen ADSL.. ik weet je instellingen zo niet.. zou je even in je documemtatie moeten kijken..

Knutsel maar even, daar leer je veel van ;)

Groet,
BvB

extra\internetoptie,s/verbinding/ vikje aan bij nooit verbinding kiezen. staat dit goed? omdat je lan verbinding hebt!

Als je wel e-mail kunt verzenden is je inbelverbinding ook wel goed ingesteld. Als alleen niets kunt ontvangen is je POP instelling niet goed. Ik weet niet bij welke provider je bent maar kijk even op hun homepage voor de juiste instellingen.

Anni

pop-instellingen gecontroleerd

Heeft niets opgeleverd, de popinstellingen zijn correct.
Kan het zijn dat de mailbox van de popserver overvol is.
Zo ja, hoe los ik dat op ? Of is er nog een andere oplossing voor het feit dat ik geen e-mail kan ontvangen, maar wel kan verzenden.

Hoe simpel het soms blijkt te zijn

Hoe simpel - maar volstrekt onlogisch, onbegrijpelijk - het soms blijkt te zijn.
Oplossing:
"Klik op pijltje naar beneden bij verzenden en klik op popcablewanadoo(of elke andere naam v.d. provider) standaard en hij gaat ontvangen".
En ik heb me toch bij alle instellingen ziiten veranderen en weer terug naar de uitgangswaarden. Bedankt weer allemaal voor de aandacht en ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben. Zegt ook weer alles over de werkinstructies(info) op de site v.d. provider. Dat dekt nog altijd NIET de lading.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan