'Kan het Direct3D-apparaat niet maken'

Status
Niet open voor verdere reacties.

milove92

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo,

Ik heb onlangs het spel Prince of Persia - The Forgotten Sands gekocht voor de pc.
Het installeren hiervan en het maken van een ubisoft account(?) waren geen probleem..
Nadat ik de Install keycode had ingevoerd kon ik het spel opstarten.

Nadat ik het aangeklikt had moest ik al even wachten voordat het was opgestart.
Uiteindelijk werd het scherm zwart en kreeg ik een aantal minuten alleen het zandlopertje van de muis in beeld. Na een aantal minuten kreeg ik een wit schermpje in beeld waar op stond 'Kan het Direct3D-apparaat niet maken'. Meer informatie kreeg ik niet..

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Ik ben niet super handig met computers als het om dit soort dingen gaat, dus ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet en me kan helpen!

Alvast bedankt!

Hallo...

Zou je eerst eens de gegevens van je systeem willen plaatsen?
Oftewel...welke cpu..videokaart..ram..

Dit de informatie die je nodig hebt?

Fabrikant : V-LITE Computer Center
Moederbord : Asus M2V-TVM
Chipset : K8M890CE Host Bridge
Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 1024MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7300 GT
Harde Schijf : Maxtor 7L250R0 (251GB)
Harde Schijf : WD 10EADS External (1000GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H12N
Monitor Type : MIRAI DL-519N - 19 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c (mei 2010)

Ik weet niet waar ik kan zien of DirectX op orde is. Heb dat testje gedaan en krijg dit te zien:

Your computer can run this product because your system meets the Minimum requirements. If you want to see how you can meet all the Recommended requirements to have a great experience, look at the Recommended section below
Loading...
Minimum Recommended RAM
Minimum: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista, Windows 7
You Have: 1023.3 MB
PASS

OS
Minimum: Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7
You Have: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
PASS

Video Card
Minimum: 256 MB DirectX 9.0c-compliant card with Shader Model 3.0 or higher (NVIDIA GeForce 6800 / 7 / 8 / 9 / 100 / 200 / GTX series or ATI RADEON X1600 / HD 2000 / HD 3000 / HD 4000 / HD 5000 series)
You Have: GeForce 7300 GT
PASS
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 256.0 MB
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 3.0
Vertex Shader version 3.0 3.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
PASS

Free Disk Space
Minimum: 8 GB
You Have: 616.3 GB
PASS

CPU
Minimum: 2.6 GHz Dual core Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
You Have: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
PASS

In mijn vorige posting staat een link naar directx.Eerst die maar proberen.Downloaden..installeren..pc herstarten en de game weer proberen.
Mocht dat niet lukken gaan we even kijken of een driver update zou kunnen helpen.

bij de installatie geeft ie aan dat er al een nieuwere of gelijkwaardige versie van DirectX is geïnstalleerd waardoor de installatie niet nodig is.

Dat is raar want jou versie van dx9 is van mei en deze is van november.
Installeren lukt dus niet??

Nope, maar is zag bij de installatie van het spel wel dat er iets van DirectX werd geinstalleerd..

Wat moet ik dan precies verwijderen? En ik zag later pas dat ik die eerst moest verwijderen, maar heb die andere nu al geinstalleerd.. is dat een probleem?

Advies is wel om eerst de oude te verwijderen...Maar goed.. ook ik heb ze wel eens overschreven.
Deze drivers zijn nu dus geinstalleerd?
Dan de game weer proberen.Werkt het nog niet dan schiet mij maar lek.
De game dan weer even opnieuw installeren is het laatste advies wat ik je geven kan.

Ik ga het proberen! In ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp! Ik zal nog wel laten weten of hij nu werkt of niet!

Ik zie hier net dat ik de spelinstellingen kan wijzigen. Schermresolutie, Anti-Aliasing. Beeldkwaliteit, Taal, Hardware. als ik op hardware klik staat ook dat de pc het spel aan zou moeten kunnen. Weet niet of ik een van de andere dingen zou moeten wijzigen, of zou dat geen effect hebben?

hij doet het nogsteeds niet en krijg weer dezelfde foutmelding. Is er niet een manier om directx opnieuw te installeren? dat ie dan wel op orde is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan