kan het internet niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

amon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
51
hoi ik heb een vraag over internet in het algemeen hoop dat ik hier goed zit anders verplaatsen jullie het maar.
mijn probleem is dat ik geen een internet pagina kan openen op mijn computer.
maar sluit ik hem op een andere computer aan dan dan doet hij het wel,snap er niks van.
is er imand die mij kan helpen.

vr.gr. amon
 
het vage er van is als ik naar lan verbindingen ga en druk herstellen in dan doet het internet het een paar seconden.en dan niks meer weer herstellen dan weer een paar sec.
er is vast wel iemand met raad.O,ja ook als ik in veilige modes met internet optie probeer slaat i uit.
groeten amon
 
Hoi !

Zit je achter een router ?

Zo ja, sluit je PC eens rechtstreeks aan op het modem.

Heb je dan verbinding ?

Als je via Start - uitvoeren - cmd ipconfig/all intrommelt gevolgd door enter, wat staat er dan ?


Greetz,

Harry.
 
Voor een zinvolle oplossing zul je toch wat meer informatie moeten geven:
1. Hoe ben je aangesloten op Internet:
a. Via een USB adslmodem?
b. Via een inbelverbinding over de gewone telefoon
c. Rechtstreeks op de adsl- danwel kabelmodem van de provider
d. Via een router?
e. Via netwerkkabel of draadloos?
(meerdere combinaties mogelijk)
2. Indien draadloos: Gebruik je de software van de draadloze netwerkkaart of de standaard Windows software om verbinding te maken met Internet?

Beter vermeld je ook welke apparatuur op je pc/laptop betrokken zijn bij je netwerkverbinding (merk & type).

Succes,

Tijs.
 
hoi bedankt voor jullie reactie.
ik ben aan gesloten via een usb modem van versatel type DV-201AMR.
ben ook rechtstreeks aangesloten op de modem(niet draadloos).
en waar die mijn computer in gaat is VIA compatable fast enthernet adapt geloof ik!?

hoop dat je daar wat mee kan!!
groeten amon
 
Naar wat ik vernomen heb is het een draadloze router-modem combinatie.
Omdat het hebben van adsl signaal geen relatie heeft met de verbinding met de AVR, moet er iets aan de hand zijn met:
1. De driver van je netwerkkaart in je computer
2. De kabel tussen je netwerkkaart en de AVR
3. (variant op 2.) connectors (=stekkers aan beide kanten van de kabel) die
a. Niet goed geknepen zijn (dus de koperaansluitingen verbinden niet goed met de koperaderparen in de kabel zelf).
b. Geen goed contact maken met je computer, de AVR of beiden (=niet goed erin gestoken, of corrosie op het koper)

Suggestie 1: Een andere netwerkkabel gebruiken. Vooral beide uiteinden goed insteken aan de AVR en je computer, zodat je een duidelijk 'klik' hoort. Eventueel meerdere malen erin en eruit halen, om eventuele corrosie weg te halen.

Suggestie 2: Als 1. niet helpt, kijk de instellingen van je netwerkkaart na:
a. Kijk na of er geen hardware- of driverprobleem mee is (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc ; kijk of er ergens een geel uitroepteken of een rood kruis staat, vooral bij je bedrade netwerkkaart.

Als je daar toch bent, dubbelklik op je netwerkkaart, ga naar het tabblad Energiebeheer, en vink uit: Deze computer mag ... om energie te besparen.

b. Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl ; rechtsklik op je netwerkkaart, kies Eigenschappen.
Klik op Configureren, en kijk na of ergens m.b.t. "speed" (=snelheid) daadwerkelijk staat ingesteld: Auto of Auto-detect of iets dergelijks, zodat de beschikbare snelheid etc. tussen je netwerkkaart en de AVR onderling wordt uitonderhandeld. Staat dat ingesteld, dan nakijken bij Internet-Protocol (TCP/IP) via Eigenschappen nakijken of er staat ingesteld: Automatisch een ip-adres verkrijgen en tevens automatisch een DNS adres laten toewijzen.

Dit is voorlopig wat ik voor je heb. Als na bovenstaande mogelijkheden er nóg problemen zijn, dan horen we het wel.

Tijs.
 
nou ik ben er mee bezig geweest maar niks helpt.
mijn netwerkkabel is ook wel goed want als ik die kabel in de andere(deze) computer doe is er niks aan de hand.
ik had nog ergens een netwerkkaart liggen die in de computer gedaan maar helaas zelfde probleem.

nog even aan harry.
ik heb gedaan wat jij zei maar is er iets wat jij pecies wilt weten?
of wat het kan zijn waar ik op moet letten!?

groeten amon
 
Ik heb hetzelfde probleem! Als je de modem rechtstreeks achter je PC doet heb je dan internet? En via de router niet?

Welke provider heb je? Ik heb Casema
 
de modem zit rechtstreeks op de computer.
en ik heb tele2(veratel)

maar is jou probleem opgelost of zit jij er ook nog mee?

groeten amon
 
harry ik heb nog even gedaan wat jij zei :Start - uitvoeren - cmd ipconfig/all opde computer
die het wel doet met het internet ik zie wel wat verschillen.
bij de computer die het doet(deze) staat bij IP-adres echt een ip-adres maar
bij de andere computer staat 0.0.0.0
en bij deze staat bij subnetmasker ook een nummer maar bij de andere staat weer 0.0.0.0
en bij standaardgateway staat bij de andere helemaal niks.

zit mischien daar het probleem ik vind het wel vreemdt
 
Probeer winsockfix eens:
http://www.winsockfix.nl/

Na downloaden Winsockfix.exe aanklikken en "Reg backup" klikken,
je huidig register word nu opgeslagen in de map "ERDNT"
Daarna klik je "Fix" de Winsockfix Utility doet dan het volgende:

1) Controleert je Windows versie
2) Releast uw IP-adress zodat je Offline bent
3) Reset de TCP stack door Netsh.exe te gebruiken (Windows XP alleen)
4) Verwijderd de huidige TCP en Winsock waardes in het register
5) Nieuwe "werkende" waardes worden in de plaats gezet
6) Uw huidig Host bestand word gebackupt
7) Er word een standaard Host bestand geplaatst
8) Computer herstart.

In geval van problemen kan je uw register terug herstellen
met de Reg-Backup die opgeslagen is in de map "ERDNT"
je opent deze map en klikt "ERDNT.exe"
 
Laatst bewerkt:
hoi het duurde even voor een antwoordt maar heb de computer maar weer weg gebracht naar een computerboer.
die heeft hem even na gekeken hij zei dat er is niks aan de hand was waschijnlijk een breuk in de kabel.
mooi ik een nieuwe kabel halen en klaar dacht ik maar eenmaal thuis zelfde probleem mijn oude computer doet ook niks meer dus...
ik denk dat het aan de modem ligt.
wel vaag allemaal.
groeten amon
 
wat voor kabel is het:

thumbnail.aspx
thumbnail.aspx

De Linker of de rechter

de linker is USB de RECHTER is RJ45.

bij RJ45 stekker, moet er normaal internet zijn.
ga naar start uitvoeren: "cmd /k ipconfig /all"
en controlleer het ip adres.

ip adres hoort met 192.168.xx.xx te beginnen


typ ook eens in dit zwarte scherm; "ipconfig /release" en druk enter
en daarna "ipconfig /renew"


controlleer ook bij; start -> Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen, Netwerkverbindingen, Lan-Verbinding. wat hier staat. bij eigenschappen -> Internet-protecol (TCP/IP)
- zet deze op automatich.

wanneer deze niet op automatich stond, doe dan weer.

start uitvoeren: cmd (enter) typ weer "ipcnofig /release" en daarna "ipconfig /renew" zonder die "<->" tekens.


het kan ook zijn dat de lan verbinding uit stond, wanneer dan op Lan-Verbinding klikt, gaat deze vanzelf weer aan. "bezig met inschakelen" staat er dan.




-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
bij usb verbinding, ga anders naar de site van je proveider, en download de drivers.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen usb maar die andere.
als ik thuis ben zal ik dat ook proberen.
ik heb wel verbinding maar heel even dat vind ik raar.
als ik dan op herstellen druk doet hij het weer een paar sec.
zou het niet aan de modem liggen en er is nog iets raars als ik bij taakbeheer kijk bij processen staat er ook niks meer, normaal staat daar de gebruikersnaam of systeem.
ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ja
ik heb ook weer met tele2 gebelt maar die wisten het ook niet meer nu moet ik morgen weer terug bellen voor de technische dienst die zouden meer kunnen doen.
maar ja ik kijk wel even.
maar weer bedankt voor de reactie.

vr.gr. amon
 
nou ik heb alles gedaan maar niks helpt en ik heb ook een nieuwe modum van tele2
nog steeds het zelfde probleem.
maar nu komt het mooie.
ik ben zelf even aan de gang geweest ik kan nu al een tijdje internetten.
ik vind het gek maar mischien weet iemand wat meer!?

ik open internet explorer dan tik ik mijn ip adres in van mijn modem kom in het menu van de modem.
en dan open ik nog een vnster met internet en dan doet het internet het?????
ben nu al een half uur online??

mischien weet iemand wat meer?

zal nu even testen zonder modemvenster

groeten amon
 
ben nu al meer dan ander half uur aan het testen en het werkt.
maar heeft iemand hier een verklaring voor snap er niks van.

als ik wil internetten moet ik die handeling doen.
ik heb gebelt met een computer winkel en die zij dat het onmogenlijk was om op deze manier op het internet tekomen!?maar het werkt wel!?
 
Oflline

misschien werk je offline dat is heel stom,dan klik je links boven op bestand en dan onderaan online werken, al ie op offline staad, groetjes jelle
 
neem contact op met je proveider.
stuur een mail.

probleem zo opgelost!! :thumb:
met je met alle probeer dingen ook klaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan