kan het netwerk niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
ik heb een van mijn oude pc's weer terug gehaald om een server te hosten,ik heb nu een Dell wireless netwerk adapter aangesloten en geïnstalleerd. maar hij kan mijn netwerk niet vinden, maar die van onze buren wel. ik heb zelf vele kabels van af de router lopen door het huis. en een mac laptop heeft ook gewoon internet draadloos. moet er wel bij zeggen dat het net een nieuw abbonement is van kpn. 16 mb/s. en het een ouwe pc is:
512 mb ram
pentium 4 2,53 ghz
A diskette station
dvd speler
cd speler
ps/2 aansluitingen voor muis en toetsenbord
het is een fujitsu siemens computer
en hij is ongeveer 8-10 jaar oud.

Nakijken welke draadloze netwerk-mogelijk de draadloze netwerkkaart van de oude pc aankan (802.11a en/of 802.11b en/of 802.11g en/of 802.11n) en dat houden naast wat je op je lokale netwerk hebt ingesteld (802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n).

Als je lokale draadloze netwerk 'te hoog' is, dan die in je router terugzetten naar een netwerksoort die nog wel te gebruiken is vanaf die oude pc.

Succes,

Tijs.

mijn netwerk is n,b en g mixed, dell wireles adapter kan a,b en g.

oke raar, als ik het van psk naar 801.1X verander (geen idee wat ik dan doe) dan kan die oude PC er wel op, maar alle laptops bij ons kunne er dan niet meer op.

Nieuwere drivers installeren van de draadloze netwerkkaart zou een oplossing kunnen zijn. Liefst drivers met een hulpprogramma erbij om de draadloze netwerkverbindingen mee te beheren, omdat je (zover ik in de praktijk gemerkt heb) met zo'n hulpprogramma meer kunt instellen en er meestal betere resultaten mee boekt dan met 'de Windows methode' (=Windows Zero Configuration (WZC)).

Overigens heb je ons (zoals ik het nu zie) op het verkeerde been gezet met je startposting: Ik heb het idee dat je je netwerk wél zag maar er geen verbinding mee kon maken. Dat is nogal een verschil met wat je schreef...

Tijs.

ik kon het netwerk niet zien bij draadloze netwerken

Verandering van psk naar 801.1X bracht het netwerk wél in beeld? Jij zegt het, maar als dat de enige aanpassing is geweest, dan vind ik het (technisch) ongeloofwaardig overkomen.

Mijn advies m.b.t. driver (zie vorige posting) blijft overigens gewoon staan, dus hopelijk levert dat wat voor je op.

Tijs.

ik heb maar een switch gekocht, sluit ik hem daar wel op aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan