Kan het niet geloven.

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Voor de zoveelste keer. Maar goed. Met true image home 10 een image gemaakt, wil hem terug zetten en voor de zoveelste keer krijg ik het bericht na een uur dat het archief corrupt is. Is dat zo'n beetje de standaard reactie van true image?? Wat die ik in hemelsnaam fout mat het maken en terug proberen te zetten van een true image product?????? Dat mag toch niet mogen. Je ziet op geen enkele manier dat de image niet goed is gegaan dus je mag vertrouwen dat je backup safe is, helaas... misschien toch nog een oplossing??? Ik dacht met versie 10 ga ik het er weer eens op wagen. Maar nee!!!

Misschien dat je met isobuster nog wat uit die image kan halen.

Hoi !

Als ik me goed herrinner had je pas geleden al problemen met back-ups terugzetten.

Ik gebruik Acronis9, en heb er echt nog nooit problemen mee gehad.

Is de (externe) HDD waarop je de image zet wel 100 % ?

En je geheuigen ?

Want dit is wel heel toevallig !

Greetz,

Harry

Hoi !

Als ik me goed herrinner had je pas geleden al problemen met back-ups terugzetten.

Ik gebruik Acronis9, en heb er echt nog nooit problemen mee gehad.

Is de (externe) HDD waarop je de image zet wel 100 % ?

En je geheuigen ?

Want dit is wel heel toevallig !

Greetz,

Harry

De tijd gaat sneller dan je denkt, maar de laatste drie keer is het mijn niet gelukt. De enige keer dat dit onvoorwaardelijk ging was nog met vrs 7 Ik heb nu vrs 10 en dacht laat ik het erop wagen. Image gemaakt voordat ik Vista installeerde. Vanwege de grote schrik die ik van Vista kreeg, wilde ik weer terug naar WinXp met corrupted archive als gevolg. Kan er wel inkomen en ik heb me uiteraard verzekerd van allerlei back-ups maar toch. Uiteraard kan ik me niet voorstellen dat dit structureel voor dit programma is maar ik vloek wel. Systeemherstel werkt bij mij ook vrijwel nooit, zit ik op een aardstraal???
Ga ik toch maar met Vista door met twee vragen aan Snor off topic

Waar en hoe zet ik mijn outlook express gegevens terug en waarom kom ik niet in>>>>
Users\egkok\local settings of application data of identities?? Dat moet sowieso kunnen om die gegevens terug te zetten maar ik krijg een piep en kom er niet in.

Tijdens het maken van een back-up kun je in TI aangeven om de back-up na het maken te controleren.
Welke terugzet methode gebruik je, de cd-rom of de Startup Recovery Manager?
Zelf gebruik ik het laatste en tot op heden met versie 8,9 en 10 dat probleem nog nooit gehad, dus ik heb het vermoeden dat er bij jou andere problemen spelen.

Ik gebruik reeds lange tijd Acronis, eerst 8, dan 9, nu 10. Wat ik wel geleerd heb van Acronis, is STEEDS een image te controleren, direct nadat je het gemaakt hebt, dan ben je zeker dat het goed is. Ik heb ook reeds problemen gehad met goede images, die ik copiëerde naar een andere schijf en dan corrupt bleken te zijn, de originele waren nog goed.

Jan

Tijdens het maken van een back-up kun je in TI aangeven om de back-up na het maken te controleren.
Welke terugzet methode gebruik je, de cd-rom of de Startup Recovery Manager?
Zelf gebruik ik het laatste en tot op heden met versie 8,9 en 10 dat probleem nog nooit gehad, dus ik heb het vermoeden dat er bij jou andere problemen spelen.

Natuurlijk moet er wat anders zijn, systeem herstel doet het bij mij ook vrijwel nooit. Maar het enige wat ik kan bedenken zijn aardstralen. Ik doe het vanaf de reddings schijf. Volledige methode, wat die safe methode betekent weet ik ook niet want dan zie je alleen maar schijf C en daar staat vrijwel nooit de image op mag ik hopen. Verder in de voll.methode slaan mijn muizen op hol (optisch en laser, moet een paar keer proberen voor die het doen). Ik kan wel in de image komen en alsnog allerlei belangrijke dingen restoren gelukkig. Maar toch waar heb ik dit allemaal aan verdiend. Legale software nb!!

Ik gebruik reeds lange tijd Acronis, eerst 8, dan 9, nu 10. Wat ik wel geleerd heb van Acronis, is STEEDS een image te controleren, direct nadat je het gemaakt hebt, dan ben je zeker dat het goed is. Ik heb ook reeds problemen gehad met goede images, die ik copiëerde naar een andere schijf en dan corrupt bleken te zijn, de originele waren nog goed.

Jan

Kennelijk wordt het archief van een scheet al corrupt. Dat is natuurlijk geen lekker gevoel.

Natuurlijk moet er wat anders zijn, systeem herstel doet het bij mij ook vrijwel nooit. Maar het enige wat ik kan bedenken zijn aardstralen. Ik doe het vanaf de reddings schijf. Volledige methode, wat die safe methode betekent weet ik ook niet want dan zie je alleen maar schijf C en daar staat vrijwel nooit de image op mag ik hopen. Verder in de voll.methode slaan mijn muizen op hol (optisch en laser, moet een paar keer proberen voor die het doen). Ik kan wel in de image komen en alsnog allerlei belangrijke dingen restoren gelukkig. Maar toch waar heb ik dit allemaal aan verdiend. Legale software nb!!

Misschien moet je toch eens overwegen (als het al lang geleden is) om eens rigoureuze maatregelen te nemen,......... format C!
En dan direct na het installeren van het OS en drivers de eerste back-up te maken, en dan steeds voor ingrijpende installaties.

Of verhuizen!! :rolleyes:

Misschien moet je toch eens overwegen (als het al lang geleden is) om eens rigoureuze maatregelen te nemen,......... format C!
En dan direct na het installeren van het OS en drivers de eerste back-up te maken, en dan steeds voor ingrijpende installaties.

Of verhuizen!! :rolleyes:

Al zovaak gedaan noodgedwongen!! omdat de back-up niet werkte. Maar nu net Vista geïnstalleerd omdat ik toch al van plan was rigoureus te gaan handelen omdat het op allerlei fronten danig rommelde, ondanks allerlei herstel en opruim programma's.

ondanks allerlei herstel en opruim programma's.

Dit is wel een aardige zin……………….die vaak meer problemen oplevert dan oplost.

En dat zou dus jou probleem wel eens kunnen zijn!

Laatst bewerkt:
Alle problematiek spoorslags verdwenen, na nieuwe computer configuratie. Alles achteraf terug te voeren op hardware problematiek van een toch nog goeie computer (prestatieindex vista allemaal omtrent 4,5) Weet alleen niet het schuldige onderdeel te traceren. In XP loopt ie als een zonnetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan