Kan het wat zachter? (De standaard windows geluiden).

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Die Windows geluiden bij mij staan knoert hard altijd (zoals bijvoorbeeld een error melding en het afsluit deuntje). Kan het hele systeem volume wel zachter zetten maar dan krijg ik bij sommige programma's weer niet genoeg volume. Kan je ook alleen die Windows standaard geluiden zachter zetten is dus mijn vraag. Heb al gekeken bij het configuratie scherm (spraak geluid en geluidsapparaten) en daar zie ik ze wel per soort geluid aangegeven, maar zag niet hoe dan het volume aan te passen daar. Iemand? (die misschien wel weet hoe etc etc etc).

in het configuratiescherm kan je wel naar geluid gaan en dan het tabje geluiden, hier kan je eens proberen of het ook zo luid is als je hem op een ander geluidsthema zet, of je kunt ze eventueel uitzetten. volgens mij kan je ze echter niet zomaar zachter zetten.

Windows 7 (en ik vermoed ook Windows Vista) heeft de optie om in de Volumemixer de systeemgeluiden apart te regelen van de gewone geluiden.

Klik in de systeembalk op uw megafoon. Vervolgens klik je op Mixer en daar kan je de schijfbalk verminderen.

Windows 7 (en ik vermoed ook Windows Vista) heeft de optie om in de Volumemixer de systeemgeluiden apart te regelen van de gewone geluiden.

Klik in de systeembalk op uw megafoon. Vervolgens klik je op Mixer en daar kan je de schijfbalk verminderen.
Xp staat niet in dat rijtje, vergissing wel heel misschien?

Hoi,
onder XP kan dat ook niet in de mixer,je kunt wél de systeemgeluiden geheel uitschakelen onder configscherm> geluidsapparaten o.i.d. Hier kun je, als het goed is, voor elke gebeurtenis apart instellen welk geluid eraan gekoppeld mag worden of juist niet.
Zelf werk ik al jaren zonder die irritante Windowsgeluidjes en dat is het 1e wat ik uitzet als ik weleens iemand ga helpen. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan