Kan Hosts niet meer openen in kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Via >windows >system 32> drivers >etc> hosts >openen in kladblok kreeg ik een gigalijst te zien, nu alleen een sample, hoe krijg ik hosts weer echt in beeld ???? Ik moet daarin iets verwijderen om programma gemist weer te kunnen zien. heb dit eerder gedaan maar kan niet meer want lijst komt niet in beeld.
 
Laatst bewerkt:
In map opties verborgen bestanden weergeven. Als ik je goed begrijp tenminste.
 
Open eerst kladblok en dan met file-open de host file

Ron
 
Hallo egkok, als je onderstaande te zien krijgt wil dat zeggen dat jouw hosts bestand niet is aangepast.
En als dat wel zou moeten met welk programma heb je dat gedaan of wil je dat doen?

Origineel hosts bestand:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
 
Hallo egkok, als je onderstaande te zien krijgt wil dat zeggen dat jouw hosts bestand niet is aangepast.
En als dat wel zou moeten met welk programma heb je dat gedaan of wil je dat doen?

Origineel hosts bestand:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Ik kon programma gemist niet meer openen: Gaf de mededeling closed! Na lang zoeken vond ik de volgende oplossing die het deed:

1. friesegees schreef op 27 oktober 2010 @ 20:36:
Misschien kun je ook dit proberen; Ga naar je C: schijf en klik aan de map Windows->System32->Drivers->ETC en open "hosts" in programma kladblok. Zoek in de lijst de regel 127.0.0.1 nl.sitestat.com en 127.0.0.1 ad.uk.doubleclick.net en verwijder deze. Je wijziging opslaan en voila Wel even je browser opnieuw laden met F5. Hoop dat je probleem opgelost is zo.

Ik kwam toen in Hosts was een enorme lijst en kon de veranderingen aanbrengen; Nu heeft mijn dochter hetzelfde probleem. Maar kan Hosts dus niet openen. Ik ging toen op mijn eigen computer kijken hoe het precies zat, maar tot mijn verbazing kon ik op mijn computer ook de inhoud van Hosts niet meer zichtbaar maken. Dat is dus het probleem. Programma Gemist doet het overigens bij mij nog steeds wel :)
 
Ik kreeg voorheen een gigalijst waarin ik veranderingen in kon aanbrengen, deze zie ik dus nergens meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die lange lijst krijg je als je jouw hostsbestand bewerkt met bv MVPS hosts, maar als je dat weer teruggedraaid hebt dan ziet het er weer zo uit als bovenstaande post.
Deze (bovenstaande) kun je nog wel zien?
 
Ik wist van het bestaan helemaal niets af dus bewust heb ik daarin nooit iets gedaan. Ik kon niet meer in uizending gemist en toen vond ik op internet de onderstaande oplossing waar ik in hosts wat moest veranderen. Toen kwam ik er voor het eerst en er stond een hele lange lijst waarin ik de aangegeven veranderingen kon maken:

Ik kon programma gemist niet meer openen: Gaf de mededeling closed! Na lang zoeken vond ik de volgende oplossing die het deed:

1. friesegees schreef op 27 oktober 2010 @ 20:36:
Misschien kun je ook dit proberen; Ga naar je C: schijf en klik aan de map Windows->System32->Drivers->ETC en open "hosts" in programma kladblok. Zoek in de lijst de regel 127.0.0.1 nl.sitestat.com en 127.0.0.1 ad.uk.doubleclick.net en verwijder deze. Je wijziging opslaan en voila Wel even je browser opnieuw laden met F5. Hoop dat je probleem opgelost is zo.

smile.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan