Kan IE7 en Firefox niet meer downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Sinds vandaag kan ik IE7 en Moziila Firefox niet meer downloaden. Het is een probleem dat ik niet kan oplossen.

Het maken van herstelpunten biedt ook geen oplossing.

Derhalve zou men kunnen stellen dat er iets in het systeem is geblokkeerd.

Kunt u mij helpen?

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Dank voor uw reactie!

In het kort zal ik het proberen weer te geven.
Eerst even wat info.

Ik werk met XP pro.
Twee weken geleden heb ik IE7 gedownload. Een aantal dagen terug heb ik als tegenhanger ook Firefox er bij genomen. Werkte prima. Omdat ik IE7 niet zo prettig vind heb ik dat verwijderd. Inmiiddels heb ik begrepen dat deze niet te verwijderen valt.

Doordat ik vanmorgen ontdekte dat mijn "delete" toets niet meer werkte. Hoe dat mogelijk is weet ik niet, maar misschien heeft het er allemaal mee te maken. Vandaar deze zijdelingse info. Als gevolg daarvan leek het mij verstandig om een herstelpunt te maken.
Na herstel bleek de pc-beveiliging plotseling aan te geven dat in Win.ini een fout zat. Geadviseerd werd dit te blokken. Dat heb ik gedaan. Vanaf dat moment kon ik zowel Firefox als IE7 , niet in het herstelpunt downloaden. Terug naar de oorspronkelijke situatie, lukte het ook niet meer. Nu werkt mijn "deletetoets" nog niet en dat is ook verdraaid lastig. Nogmaals heeft het een wat met het ander te maken?

Ik hoop met deze info wat meer duidelijkheid te hebben verschaft.

met vriendelijke groet,

Jac

Oke, het is wat duidelijker.
Nog wel een vraag, wat voor beveiligingssoftware wordt er gebruikt?

En dit kan geprobeerd worden:

1) verwijder Firefox via start --> configuratiescherm --> software.

Alleen Internet Explorer 6 is dan overgebleven ( als versie 7 verwijderd wordt, wordt automatsich versie 6 teruggezet ).

Doe dan dit:

2) Download hier ( directe download ) de IEFix en download het.
Dubbelklik na het downloaden op iefix.exe en voer het tooltje uit.
Start dan je pc opnieuw op en probeer het nog een keer.

3) Start dan Internet Explorer (6) en kopier deze link naar de adresbalk en druk op Enter: http://download.mozilla.org/?lang=nl&product=firefox-2.0.0.2&os=win

Als het goed is wordt nu de setup van Firefox gedownload. Kies in het venster voor Openen.
Na het downloaden wordt de setup van Firefox automatisch gestart. Installeer Firefox volledig volgens de installatie wizard.
Na installatie, probeer Firefox en IE nog een keer op te starten en kijk of alles nu goed werkt.

Doe daarna ook deze opruimactie:

4) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Dank voor uw uitgebreide bericht en advies!

Ik zal het allemaal doorlopen en handelen zoals u heeft geadviseerd.

Als beveliging gebruik ik Kerio firewall, Spydefense en Avast-virusscanner.

Daarnaast gebruik ik Ccleaner en Eusing.

Zodra ik het advies heb uitgevoerd bericht ik u.

Jac

Geachte leden van het forum,

Ik klim vanmorgen maar direct in de spreekwoordelijke pen.

Alle advies ten spijt lukt het zelfs niet om IEfix.exe te downloaden. Het downloadvenstertje vliegt direct voorbij. Dat alles is een kwalijke zaak, want nu kan ik niet verder zonder nieuwe adviezen hoe dan te handelen.

Overigens heb ik de registers opgeschoond met CCleaner en Eusing.

Jac

Geacht forum,

Als aanvulling kan ik nog geven dat het plaatsen van een foto in een advertentie van bv. Marktplaats ook niet gaat.

Kan iemand mij verder helpen?

Jac

Ga eerst eens naar Start --> Configuratiescherm --> Software en kijk of daar Windows Internet Explorer 7 tussenstaat.
Zo ja --> verwijder deze
Zo nee --> direct verder gaan met:

Klik hier en dan kom je op een andere pagina. Klik dan bovenaan op IEFix ( Zip ~14Kb) en klik in het volgende venster op Opslaan / Save.
Ga dan naar de locatie ( map ) waar het zipbestand is opgeslagen en pak het uit door rechts te klikken en dan te kiezen voor Alles uitpakken. Dubbelklik na het uitpakken op IEFix.exe en voer de IEFix uit.

Start dan de pc opnieuw op en kijk of het nu beter gaat.

Geachte leden van het forum en speciaal die hebben geholpen om mijn probleem op te lossen.

In een eerder stadium heb ik gemeld dat ik ook IEfix niet kon downloaden.

Geluukig had een goede kennis IEfix op zijn pc staan. Op een memorystick geschreven en na het op mijn pc te hebben gezet en het te laten werken is alles weer op zijn plaats gezet.

En..........? Het werkt weer naar behoren.

Met name wil ik Michael 4466 hartelijk bedanken voor zijn onmisbare bijdrage om dit probleem op te lossen.

Wat zouden we zijn zonder het Help mij forum!!!!

met vriendelijke groet,

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan