Kan IE9 niet installeren W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap vd ham

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Omdat ik een Firefox gebruiker ben heb ik bij installatie van Windows 7 via het Configuratiescherm Internet Explorer gede-installeerd. Dit is al enkele maanden geleden.
Firefox komt nu zo vaak met updates dat steeds mijn add ons niet meer werken. Reden om IE9 weer terug te halen. Dit lukt echter niet. Via het conf scherm ie9 weer aangevinkt en opnieuw gedownload maar de procedure zegt steeds dat er een nieuwere versie op mijn pc staat en sluit af. Hoe los ik dit op?:o

Kijk eens of je binnen de geïnstalleerde Windows updates nog IE9 updates aantreft. Zo ja, verwijder die en probeer het opnieuw.

Je zou kunnen kijken of de volgende downloads wél willen installeren:
deze voor W7 32-bits
deze voor W7 64-bits

De tip van gast0225 natuurlijk ook uitproberen.

Tijs.

Kijk eens in C:\Program Files (X86)\Internet Explorer

In deze map moet de koppeling van Internet Explorer staan: Iexplore.exe
Dubbelklik hierop om te testen of Internet Explorer gestart wordt, zoja, gebruik dit bestand om een snelkoppeling op het bureaublad en in het startmenu te maken.

het bestand Iexplore.exe heb ik geprobeerd te starten maar dit gaf geen enkele reactie. Wel heb ik een IE9 update gevonden en verwijderd. Daarna deedde pc niet veel meer maar kon gelukkig nog wel een systeemherstel uitvoeren. Alles draait weer maar nog steeds zonder IE. Opnieuw W7 installeren dan maar?

Waarom geen opera? Misschien, maar ik gebruik al FF uit de tijd van Netscape. IE bestond toen nog niet en ik heb een beetje last van merkentrouw. Daarbij wil ik niet een systeem met mankementen waar ik op de een of andere manier misschien toch problemen door krijg.
Ik gebruik sinds een jaar of 5 Norton Internet Security wat erg goed bevalt, vooral de handige manier waarop dit wachtwoorden voor je invult. Als dit in opera ook werkt kan ik dat wel proberen. In Chrome werkt het bijvoorbeeld niet.

opera kan ook wachtwoorden invullen door op het sleuteltje links boven te klikken en als je bij opera niet uit logt op helpmij.nl logt opera telkens zelf voor je in.

Ik zie een hoop off-topic berichten over Opera, maar geen reactie van de topic-starter over mijn tips in posting #3?
Is daar wel naar gekeken? En wat kwam daar dan uit?

Tijs.

Hallo Tijs
Ik had dit al geprobeerd maar het bleek hetzelfde te zijn als wat ik al had geprobeerd. Met hetzelfde resultaat.

Geen idee of je er wat mee kunt (gegeven wat je al gemeld/geprobeerd hebt), maar kijk even hier, bij "To uninstall Internet Explorer"
Als het werkt dan ga je terug naar versie 8.

Tijs.

Helaas werkt het allemaal niet. Opera werkt wel goed maar een beetje teveel reclame.
Vermoedelijk waren er toch wat beschadigingen in het register. Ik had nogal wat programma's, onder andere m.b.t. fotobewerking geïnstalleerd en weer verwijderd wat dit wellicht veroorzaakt heeft. Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd. Dus op naar een volgend probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan