Kan iedere pc draadloos internetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Kan je met elke willekeurige pc draadloos internetten door er een of andere kaart in te zetten?
mvrgr. Kanyarat.

Hallo,
Kan je met elke willekeurige pc draadloos internetten door er een of andere kaart in te zetten?
mvrgr. Kanyarat.

Ja, maar dan moeten zowel de kaart en software je OS ondersteunen,

Bij de meeste netwerk adapters zul je vaak ook USB 2.0 nodig hebben maar dit hebben de meeste pc's wel.

Voor draadloos (wifi) internet heb je twee dingen nodig; een wifi router en een wifi netwerkadapter.

Adapters zijn er in 4 smaken;
op je moederbord,
als usb-stick,
als pci-kaart,
als pcmcia kaart

Afhankelijk van je pc/laptop moet je een passende keuze maken. Zo heeft mijn laptop niet veel usb-poorten maar wel een pcmcia slot. Mijn pc's hebben beide een pci adapter en de laptop van mn zoon heeft een usb-adapter.

Je adapter maakt verbinding met je router, die verbinding moet je beveiligen, dat klinkt moeilijker dan t is en er zijn sites die het je stap voor stap uitleggen.

Dus als ik bijvoorbeeld een pc heb met xp pro is daar wel een kaart voor te vinden om draadloos te internetten? Hoe heet zo'n kaart? Ik weet dat deze vragen niet al te intelligent overkomen, maar ik heb geen flauw idee:rolleyes:

Nagenoeg alle kaarten worden ondersteunt door alle OS..Wat je zoekt is een wifi router en een wifi netwerkadapter

Kijk hier eens

Kaartjes zijn er al vanaf een euri of 15. Zelf heb ik alles van Sweex. Niet duur en t doet t hier al een aantal jaren probleemloos.

Zaken als betonnen vloeren kunnen je signaal verzwakken, net als een router in je meterkast, maar doorgaans zal je signaal binnenshuis ok zijn

Je netwerk beveiligen

Laatst bewerkt:
Dus als ik bijvoorbeeld een pc heb met xp pro is daar wel een kaart voor te vinden om draadloos te internetten? Hoe heet zo'n kaart? Ik weet dat deze vragen niet al te intelligent overkomen, maar ik heb geen flauw idee:rolleyes:

Het antwoord van mijn voorganger is 'bijna' goed .... ;)
Vrijwel iedere draadloze netwerkkaart is geschikt om onder Windows XP te functioneren.
Er is alleen één probleem:
Onder Vista en Win7 wordt vrijwel iedere netwerkkaart direct gedetecteerd nadat je hem hebt geplaatst en is het stuurprogramma (driver) daarvoor direct beschikbaar.
Onder Windows XP is dat echter vaak niet het geval.
Bij de netwerkkaart wordt daarom voor XP en andere besturingssystemen een CD (vroeger een diskette) meegeleverd, waarop de driver staat.
Hoe je de installatie pleegt wordt dan ook in de handleiding beschreven.
Soms moet je eerst de software installeren voordat je de kaart plaatst, en soms is het nét andersom.
Bij aanschaf dus even aangeven dat de kaart ook onder XP moet kunnen werken.

Bij de netwerkkaart wordt daarom voor XP en andere besturingssystemen een CD (vroeger een diskette) meegeleverd, waarop de driver staat.
Hoe je de installatie pleegt wordt dan ook in de handleiding beschreven.
Soms moet je eerst de software installeren voordat je de kaart plaatst, en soms is het nét andersom.
Bij aanschaf dus even aangeven dat de kaart ook onder XP moet kunnen werken.

Persoonlijk ben ik er een voorstander van om alleen de drivers te installeren en de meegeleverde software niet. XP heeft zelf voldoende mogelijkheden daarvoor en het scheelt je weer een picto naast je klokje...

Bedankt voor alle info:thumb: Hier kan ik zeker mee uit de voeten.

Persoonlijk ben ik er een voorstander van om alleen de drivers te installeren en de meegeleverde software niet. XP heeft zelf voldoende mogelijkheden daarvoor en het scheelt je weer een picto naast je klokje...

.... ik ook, maar daarvoor kan je ook kiezen als je de driver van cd moet plukken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan