Kan iemand een kijkje nemen voor de zekerheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brentgeysmans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Hallo daar,

Ik ga binnenkort mijn pc bestellen. Maar in plaats van een "prefab" al-gebouwde pc ga ik al mijn onderdelen appart kopen.
Ik heb ongeveer dit in gedachten:

-MSI 870A-G54 Moederbord ATX AMD 870
-AMD Phenom II x6 1055T AM3 socket
-ATI XTX Radeon HD5770 Xt - 1GB
-4GB DDR3 RAM Kingston ValueRAM
-CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
-Samsung spinpoint 1TB HDD

Dat is het ongeveer (Dat is natuurlijk niet alles, maar toch het meeste)
Mijn vraag nu, is of iemand eens zou kunnen controleren: Of alles past, of de voeding goed genoeg is, tips(?)...
Hier is een link van alle onderdelen en de bijhorende specificaties:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[251590]=1&product[207293]=1&product[253397]=1&product[274933]=1&product[270185]=1&product[80156]=1&product[257039]=1&product[35578]=1&product[242662]=1&product[43224]=1&product[212800]=1&product[14786]=1&product[43602]=1

Het staat allemaal bij "Producten". En zou iemand me kunnen vertellen of UTP CAT6 (straight natuurlijk) Netwerk kabels zullen passen? Daar ben ik nog maar net mee bekent geraakt ^^'.
Als ik je zeg dat ik nog maar 16 jaar ben begrijp je misschien wel dat ik alles graag zou willen laten nakijken, zodat ik niet mijn zuur-verdiende vakantiejob loontje uitgeef aan iets wat gedoemd is tot mislukking. ;)

Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Brent G.

Mijn iPad wilt jou link niet pakken blijft bij een blauw laad balkje van safari.
( pakt nu vreemd genoeg de link wel. Typisch Franse internet connectie

Ps kijk HEEL goed of alles er wel op het bordje past dan zal het geen probleem zijn

Verzending in Nederland en met iDeal kost dan Alles bij elkaar €942,35 das flink wat jongen
.

Laatst bewerkt:
Hey,

Alvast bedankt dat je wou proberen. En veel succes met je iPad, ik zou er ook dolgraag een willen ^^

Wel, het moederbord heeft een AM3 processor socket en de six-core processor is op AM3 formaat.
Het moederbord heeft ook DDR3 RAm sleuven, en mijn geheugen latjes zijn van DDR3 formaat.
De GFXkaart vereist een PCI-e slot, wat aanwezig is op het moederbord.

Mijn grootste zorg is eigenlijk de voeding. 'K heb al een paar filmpjes gezien van voedingen die niet werkten met de rest van de hardware en de gevolgen zagen er niet zo gezond uit voor de pc.

Groetjes
Brent G.

Een voeding doet het, of doet het niet. Waar je bij een voeding op moet letten, is of het wel een A merk is, en of het wattage hoog genoeg is voor je systeem. (Wat ook leuk is, is om naar de efficientie te kijken van de voeding. Zo heb ik hier een 86% voeding. (%86 van de 600 watt is dus beschikbaar)

Een voeding doet het, of doet het niet. Waar je bij een voeding op moet letten, is of het wel een A merk is, en of het wattage hoog genoeg is voor je systeem.

Wel, ik denk dat de voeding wel genoeg watt kan leveren. Hij kan 620W leveren en het hoogste wattage dat gevraagt is 600W door mij GFX kaart (Dacht ik, zo meteen even checken.).
Maar kan een voeding ook teveel wattage geven? Meer dan een component kan verdragen?

En de effecientie staat er niet bij, maar zal het zometeen even googlen.

Alvast bedankt
Brent G.

Verzending in Nederland en met iDeal kost dan Alles bij elkaar €942,35 das flink wat jongen
.

Ja ik weet het, en ik ben van België, dus daar komen nog wat verzendkosten boven op ^^'.
Ik denk dat je nu wel begrijpt waarom ik deze vraag heb gepost ^^

en het hoogste wattage dat gevraagt is 600W door mij GFX kaart (Dacht ik, zo meteen even checken.).

Brent G.

Hoi...

Dat vraagt een kaart niet zelf hoor.Als er een advies bijstaat is dat voor een heel gemiddeld systeem.
Normaal zou ook de vraag naar juce bijgemeld staan en dat is dan wel wat een kaart "vraagt"

Maar de voeding volstaat in iedergeval wel voor dit systeem

Is er mischien nog iemand die alles eens kan checken? Ik zou graag helemaal zeker zijn.. ^^' :confused:

op de MSI site staat dat de CPU comptabiliteit er is, maar ik weet niet vanaf welke bios.
Kan dat niet vinden, als je dat vind weet je zeker dat je goed zit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan