• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan iemand mij a.j.b. helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubleJ

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
wie kan mij snel helpen???????

Hallo,

Is het binnen excel mogelijk om de volgende bewerking te maken.

Ik heb in werkblad 1 een grote hoeveelheid gegevens staan. Die voldoen aan de volgende combinaties: 1,2 of 1,1 of 2,2 of 2,1. Nu wil ik in werkblad 2,3,4 en 5 dat er automatisch de regels gekopieerd worden die voldoen aan die gegevens (1,2=werkblad2 of 1,1=werkblad3 of 2,2=werkblad4 of 2,1=werkblad5). Zodra de regel voldoet aan een van de combinaties wordt ie automatisch gekopieerd naar het bijbehorende werkblad.

Mvg,

DoubleJ

Laatst bewerkt:
2 mogelijkheden:
1. met een stukje VBA-code waarmee je het blad doorzoekt en de waarde controleert en als deze voldoet dan kopieren naar het betereffende blad.
2. Met uitgebreid filter te vinden onder data, filter, uitgebreid filter. Raadpleeg daarbij even de help voor duidelijke uitleg.

met het filter heb ik het geprobeerd maar dit lukt niet omdat het om twee waarden gaat. Zou u mij kunnen vertellen/laten zien hoe ik dit met VBA zou moeten doen.
ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

In kolom e en f staan de voorwaarden. Wanneer aan de voorwaarden e en f wordt voldaan worden de gegevens uit A,B en C gekopieerd naar werkblad 2.

MVG,
DoubleJ

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan