kan iemand mij helpen met het maken van een php site

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
hallo ik wil graag vragen om jullie hulp ik wil namelijk een php site maken maar heb geen flauw idee hoe zoiets moet. Die standaard site's van frontpage schiet ik niet veel mee op ik moet een professionele site hebben. Kan iemand me hier mee helpen

greetz:cool:

Frontpage mag je meteen dumpen ja, daarmee bereik je niets :)

Beginnen met PHP, kort samengevat:
- Je moet een servertje hebben om je PHP scripts op uit te kunnen voeren, meeste mensen installeren lokaal op hun eigen pc een servertje. Hoe je dit moet installeren kan je hier lezen.
- En dan nog 'even' de PHP taal leren, wat je hier kan doen :) Een heel klein voorbeeldje:
PHP:
<?php
echo 'bla';
?>
PHP:
<?php
$var = 'zoit';
echo $var;
?>

Succes !

Tip: Ga NOOIT naar phpfreakz.nl.

Vraag het hier op helpmij, kijk naar andere scripts, hou het bij wikipedia maar ga echt nooit, maar dan ook nooit naar phpfreakz.nl

Waarschijnlijk omdat hij daar ofzo gebanned is of veel reacties op zijn slechte scripts heeft gehad? anders zou ik niet kunnen voorstellen dat je daar niet heel zou moeten gaan, zitten meer PHP experts en freekers dan hiero ;)

Geplaatst door xtentic
Waarschijnlijk omdat hij daar ofzo gebanned is of veel reacties op zijn slechte scripts heeft gehad?
Nee, niet daarom.
[...] anders zou ik niet kunnen voorstellen dat je daar niet heel zou moeten gaan, zitten meer PHP experts en freekers dan hiero ;)
Wat dacht je van dat 85% van de scripts daar twee jaar geleden door mensen gemaakt werden die nog geen maand PHP ervaring hebben ? Je kan je voorstellen dat die scripts totaal niet netjes geschreven werden gezien in het begin NIEMAND juiste voorlichting krijgt dankzij rampzalige PHP / MySQL tutorials op 't net, ook geschreven door beginners (maar deze beginners zijn twee maand bezig !), waardoor ze de meest afschuwelijke scriptingtechnieken aangeleerd hebben en in die scripts hebben verwerkt ?

Vervolgens gaan nieuwe beginners naar die site, zien dat script, gaan er vanuit dat dat HET VOORBEELD is en dat dat DE manier van PHP'en is.

En nou moet ik zeggen dat masterprut wel een beetje koppig is, de script library van phpfreakz is wel aardig opgeruimd (let op: er zitten nog steeds *****scripts tussen, maar wel veel minder dan twee jaar geleden, toen postte iedere randdebiel zijn gastenboek / poll scriptje waardoor je al gauw 200 gastenboekjes had (en geen van allen werkte goed natuurlijk), maar tegenwoordig zijn er minder *****scripts). Ik zit nog niet in de stage dat ik phpfreakz nou aanraad als plek om PHP te leren, daar geef ik die link naar wikipedia (deze) voor, maar ik kan atm wel met phpfreakz leven :)

Overigens, waarom hier minder 'freekers'/experts zitten: het is hier geen zak aan.

En op PHPFreakZ staan hele leerzame artikelen hoor! (Trouwens, is PHPhulp wel goed?)

Geplaatst door pc-hulp.tk
hallo ik wil graag vragen om jullie hulp ik wil namelijk een php site maken maar heb geen flauw idee hoe zoiets moet. Die standaard site's van frontpage schiet ik niet veel mee op ik moet een professionele site hebben. Kan iemand me hier mee helpen

greetz:cool:
Met PHP kùn je wel professionelere sites maken, maar aan de lay-out verandert niet veel! Ik zou zeggen: Leer HTML-codes en CSS-codes! En daarna PHP.

Geplaatst door xtentic
Waarschijnlijk omdat hij daar ofzo gebanned is of veel reacties op zijn slechte scripts heeft gehad? anders zou ik niet kunnen voorstellen dat je daar niet heel zou moeten gaan, zitten meer PHP experts en freekers dan hiero ;)
goh, wat heb jij 'n HUMOR :eek:

Maar nee. Het handje vol PHP scripters hier, weten samen 10x zoveel over php ^^

Geplaatst door jeroendenoot
En op PHPFreakZ staan hele leerzame artikelen hoor!
Vind je ? Ik vind een heel aantal troep. Achterhaalde technieken/syntax en ouderwetse/trage technieken (ereg_* ipv preg_* bijv).
(Trouwens, is PHPhulp wel goed?)
Net als phpfreakz; soms wel, soms niet.

Persoonlijk zou ik gewoon totaal geen tutorials bekijken, tutorials worden meestal namelijk door amateurs geschreven die denken ergens iets van af te weten en het daarom aan anderen willen doorgeven. Wat ze niet beseffen is dat ze slechts 5% kennen en totaal niet the big picture kennen, waardoor ze eiglijk niet kunnen beargumenteren waarom je iets op een manier moet doen. Ze vertellen alleen maar dat je iets op een manier moet doen, en dat is dan ook meteen dé manier. Let op: ik zeg meeste, er zijn uitzonderingen.

*volgt nooit tutorials*

Ik Google en kom dan meestal bij een discussie op een één of ander forum terecht :)
Geplaatst door masterprut
Maar nee. Het handje vol PHP scripters hier, weten samen 10x zoveel over php ^^
Dacht je dat ? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan