• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan iemand mij helpen met Sodoku.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeAdMaNwa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Beste Leden,

Ik ben niet erg bekend met Excel maar ik wil het graag leren.
Om het te leren wil ik sodoku maken in Excel voor me vriendin.
Wat ik heb is een design dat kan ik nog wel.
Wat ik wil vragen is het volgende,”Kan iemand mij vertellen hoe je cijfers kan genereren”?
Of hoe je een hele rij cellen met elkaar kan vergelijken, zodat je in elke cel een unieke waarde moet invullen(1 t/m9).
Gaat dit door middel van formules of codes?
Zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven of laten zien?

Laatst bewerkt:
Beste Leden,

Ik ben niet erg bekend met Excel maar ik wil het graag leren.
Om het te leren wil ik sodoku maken in Excel voor me vriendin.
Wat ik heb is een design dat kan ik nog wel.
Wat ik wil vragen is het volgende,”Kan iemand mij vertellen hoe je cijfers kan genereren”?
Of hoe je een hele rij cellen met elkaar kan vergelijken, zodat je in elke cel een unieke waarde moet invullen(1 t/m9).
Gaat dit door middel van formules of codes?
Zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven of laten zien?

Op internet zijn er massa's voorbeelden te vinden over Sudoku. Gewoon even Googlen.

Ja maar dat bedoel ik niet ik wil het zelf maken in een Excel bestand opslaan en vervolgens spelen.

Als je excel nog moet leren, dan zou ik met iets simpelers beginnen.

Ik ben wel een beetje bekent met Excel wat betreft formules en grafieken.
Wat ik niet weet is het programmeer gedeelte zoals visual basic in Excel.
Ik hoop dus dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik ben wel een beetje bekent met Excel wat betreft formules en grafieken.
Wat ik niet weet is het programmeer gedeelte zoals visual basic in Excel.
Ik hoop dus dat iemand mij hierbij kan helpen.

Volg de raad van Wigi en google eens. Download er een of meerdere en kijk daarbij hoe het daarbij gedaan is. Roep de VBA-code en probeer te volgen wat die doet.
Er zijn vele manieren waarop je kunt programmeren in VBA.
En gezien de verschillende controles die uitgevoerd moeten worden bij een Sudoku is dat niet de simpelste manier om te beginnen.

Volg de raad van Wigi en google eens. Download er een of meerdere en kijk daarbij hoe het daarbij gedaan is. Roep de VBA-code en probeer te volgen wat die doet.
Er zijn vele manieren waarop je kunt programmeren in VBA.
En gezien de verschillende controles die uitgevoerd moeten worden bij een Sudoku is dat niet de simpelste manier om te beginnen.

Idd, als er 1 manier is om het te 'leren', dan is te beginnen met goede code van anderen, en die te bestuderen tot je het snapt.

Begin zeker met iets simpelers dan Sudoku als je nog niets van VBA kent. Je zal het je niet beklagen.

Ik denk trouwens ook niet dat er hier iemand bereid is om stap voor stap jou VBA uit te leggen. Dat zal je toch zelf moeten opbrengen. Met kleine, gerichte vragen waar je niet uitkomt, zullen we je graag verder helpen naar bestvermogen.

Veel succes ermee.

Wigi

De sudoku die ik zo weet staan, is deze van Andy Pope.

De kans is echter groot dat je het zal openen, en na 5 minuten weer zal sluiten omdat je er weinig van snapt. Doe eerst gemakkelijkere dingen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan