Kan iemand skype overnemen en gesprekken voeren waar je niks van af weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spookje6586

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
6
Hallo allemaal,

Het is misschien een rare vraag, maar voor mij heel belangrijk!

Kan een buitenstaander je computer overnemen en een skype gesprek voeren?
Wanneer ik skype aanklik ben ik meteen aangemeld en kan ik dit gesprek in de geschiedenis lezen.

Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn eigen computer maar van iemand anders die beweert dat hij zelf niks gedaan heeft met skype.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Hi
theoretisch mogelijk. Kijk vooral in de privacy instellingen van skype en stel alles zo in dat alleen de gebruiker en bekende contactpersonen met elkaar kunnen skypen

Vooral ook doorgeven aan de skype-producent als het probleem hier niet opgelost wordt.
 
Thanks voor reactie.

Het is niet op mijn eigen computer, die ander beweert skype niet eens te gebruiken. Heeft dus zelf geen account aangemaakt! kan dat?
 
... echt onwaarschijlijk. Laat 'm zeker stellen dat skype niet bij de windows-start meegeladen wordt.
 
Er waren ook op andere sites accounts aangemaakt waar ik zo in terecht kwam na aanklikken. Deze kon ik terug vinden in de browser geschiedenis.

Ik kan nu verder niks doen op zijn computer en ik weet niet of ik hem kan geloven, vandaar dat ik er op deze manier achter wil komen.
 
Hij is wel een veelvuldige downloader en heeft op het moment geen legitieme windows
 
... ik denk dat een goede scan met mbam en/of spybot op z'n plaats is. Ook een virusscan. En waarom skype nog aanwezig laten als het toch niet gebruikt wordt?
En, eerlijk gezegd, deze situatie lijkt me toch echt iets voor iemand die een beetje naief bezig is. Je zou zelf de machine even moeten bekijken om te zien wat er echt aan de hand is. Windows legitiem of niet, een besmette machine hoort niet in het net.
 
Dat snap, het is een tijdelijke oplossing. Hij is bezig met de legitieme versie! maar dat doet er verder even niet toe!

Ik wil graag weten of het mogelijk is. Ik wil hem graag geloven maar het verhaal is nogal ongeloofwaardig.

Ik wil dus graag weten of het mogelijk is om als buitenstaander een account bij skype aan te maken, gesprekken voert zo dat deze zichbaar zijn op zijn computer en dat ik daar zomaar ingelogd ben. En verder of je op andere sites kan aanmelden, deze zichbaar zijn in geschiedenis en waar ik ook zo ingelogd ben.

Ik kan op dit moment niks doen aan de computer, dus ook geen scans en dergelijke.
Ik wil echt graag geholpen worden, het is een behoorlijk dilemma
 
Ja, een bestaand(!!!) skype-account kan gehacked worden. Maar de door jou doorgegeven situatie, een niet bestaand account, lijkt me niet te hacken.:confused:

Hier is iets heel anders aan de hand, identity-theft lijkt het op.

Haal die SKYPE-installatie eraf en ga daarna de echte problemen op die machine bekijken om te zien hoe de situatie werkelijk is.

PS: niet bestaand account. Dus er wordt niet met SKYPE gewerkt. Hoe geloofwaardig wordt dit verhaal?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan