Kan ik 3 beeldscherm op 1 video kaart laten draaien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdekoe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo,

Ik heb een computer met 2 beeldschermen, Maar nu wil ik er graag eentje bij kopen. om dan games te spelen die mijn 3 beeldschermen dan allemaal in beslag nemen. Maar nu weet ik niet of mijn video kaart daar goed genoeg voor is. Ik heb de Sapphire HD 5770 1GB GDDR5.
http://tweakers.net/pricewatch/267246/sapphire-hd-5770-flex-1gb-gddr5.html#tab:info

Weet iemand hier meer over ?
of ik het misschien verstandig om nog zoon zelfde er bij te kopen ?

Sapphire HD 5770 1GB GDDR5
Ik heb een 600 watt voeding.

Alvast bedankt Bart,

Laatst bewerkt:
dat kan
je maakt dan gebruik van eyefinity

let wel op het middelste scherm moet aangsloten worden met een minidsiplay poort aansluiting ik weet niet of die videokaart er een heeft
er zijn HD5770 editie kaarten die dit wel hebben

Ter aanvulling / duidelijkheid, het derde scherm dat je er bij wil kopen wil je eigenlijk ook een display-port ingang hebben. Zoiezo is dit een goed idee voor de toekomst, omdat dit toch langzaam aan een belangrijke standaard lijkt te worden.

Er zijn wel converters, maar die zijn duur. Display-port naar display-port is het beste

Laatst bewerkt:
Maar ik zou dan geen beeldscherm kunnen kopen met een HDMI pootje want die zou er nog bij passen in mijn video kaart ??

ja dat kan, maar dan loop je wel het risico dat als je straks upgrade naar een nieuwe videokaart je 1 monitor niet meer aan kunt sluiten, omdat bijna alle huidige kaarten worden geleverd met 2x DVI + 2x DP of HDMI + DVI + 2x DP.

Voor je huidige videokaart gaat het gewoon werken.

Maar is het dan ook mogelijk om de wat nieuwere games te spelen met 3 schermen. Zoals dirt 3, Badman, portal 2, The witcher 2 enz. of moet ik dan eigenlijk mijn videokaart upgrade ?

@bartdekoe
zolang jij gebruik maakt van eyefinity zal dat geen probleem zijn

[video=youtube;RZAkCoaq384]http://www.youtube.com/watch?v=RZAkCoaq384[/video]

hier heb je uitleg het is wel engels

je videokaart is sterk genoeg om die games op low/medium over 3 schermen te spelen
wil je betere kwaliteit dan zul je bijvoobeeld een HD6950 of HD6870 moeten aanschaffen voor die games

Laatst bewerkt:
Juist dit is de informatie die ik zocht, Maar zou het eventueel ook mogelijk zijn als de game prestaties tegen vallen, om dan een zoon zelfde video kaart erbij te kopen ?

Dual 5770 hebben nog steeds nette prestaties. Als je moederbord en power supply er op zijn voorbereid kun je dat doen

Oke, dankjewel ik heb volgens mij genoeg informatie om de beslissing te maken :)
Hartelijk dank,

Bart

Heb nog eventjes een vraagje: Kan ik ook een kabeltje kopen die via HDMI naar DVI gaat samen met een DVI beeldscherm ??

Want deze poorten zitten op de achterkant van mijn video kaart.
img0397gl.jpg

Ja. HDMI = DVI + sound. De timing kan echter wel eens problemen opleveren, maar ik heb weinig ervaring daarmee. Mogelijk dat er anderen zijn die daar wat over kunnen zeggen.

Ja, dat kan. Ik heb zelf een soortgelijke opstelling. Je kan de games vaak niet op alle 3 de beeldscherm tegelijk draaien.

Topics samengevoegd.Gaat prima samen.
Eerste bericht met de foto van je hdmi weer hersteldt.Je nieuwe vraag verwijderd.(was kopie)

Succes

Toen de tijd rond de 150 euro geloof ik. Heb er toen ook nog een 600 watt OCZ voeding bijgekocht en dat was samen ongeveer 250 euro.

Ik zit met het volgende probleem ik krijg mijn 3e beeldscherm niet in een eyefinity groep.

img0400ey.jpg

Kan iemand mij hierbij helpen ???

Laatst bewerkt:
Is volgens mij omdat je 2 dvi to vga adapters en 1 digitale connector aangesloten hebt....
Jij hebt een Flex videokaart....ik denk dat je een displayport to vga adapter moet hebben voor eyefinity als je met vga connectors werkt,of 3 digitale connectors: 2 dvi aansluitingen en 1 hdmi of displayport connectie naar 1 van je beeldschermen......

Dus wat zou nou het makkelijkste zijn om bij te kopen ?? dan ga ik morgen dat meteen halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan