Kan ik achter een Speedtouch 510 een draadloze router aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Dag mensen!!

Ik heb sinds gister een HP compaq 6720s.

Nu was ik vandaag bij de mediamarkt om een draadloze router te bestellen.

Nu vertelden ze mij daar dat achter een speedtouch 510 geen router kan plaatsen. Ik moet nu een nieuw modem kopen met een ingebouwd draadloos modem. Kan dit echt niet?

Ik heb ADSL van HetNet, instapsurfen

De speedtouch heeft een ingebouwde firewall. Ik las ergens op internet dat deze veiliger zijn en dat sommige andere merken niet worden geaccepteerd door de provider? Hebben de meeste andere modems ook een firewall?

Mn laatste vraagje:

Volgens mij zit er in deze laptop een "G" ontvanger. Als ik dan een draadloze router koop met een "N" bereik, kan dit wel goed? Of kan ik dan net zo goed een G kopen omdat ik ook zon ontvanger heb?

Een verkoper vertelde mij namelijk dat het geen zin had om een N te kopen, en een andere verkoper vertelde mij dat het wel zin had omdat ze elkaar tegemoet komen zeg maar, dus dat je bij een N verder uitzend, en voor het ontvangen maakt dat niet uit. Het is wel beter om een N ontvanger te hebben, want dan komt hij nog weer verder. Wat is waar??

Alvast bedankt he:thumb:

Ik heb trouwens windows vista

groeten,

Erik

Nu vertelden ze mij daar dat achter een speedtouch 510 geen router kan plaatsen. Ik moet nu een nieuw modem kopen met een ingebouwd draadloos modem. Kan dit echt niet?
Je krijgt dan een router achter een router waarvan je er één moet uitschakelen. Het kan wel maar is niet ideaal. :confused:

Beter kun je een nieuwe alles-in-één kopen. :)
De speedtouch heeft een ingebouwde firewall. Ik las ergens op internet dat deze veiliger zijn en dat sommige andere merken niet worden geaccepteerd door de provider? Hebben de meeste andere modems ook een firewall?
De meeste hebben een ingebouwde (NAT) firewall.

Een nieuwe zou in te stellen moeten zijn voor ADSL van HetNet. :)
Volgens mij zit er in deze laptop een "G" ontvanger. Als ik dan een draadloze router koop met een "N" bereik, kan dit wel goed? Of kan ik dan net zo goed een G kopen omdat ik ook zon ontvanger heb?

Een verkoper vertelde mij namelijk dat het geen zin had om een N te kopen, en een andere verkoper vertelde mij dat het wel zin had omdat ze elkaar tegemoet komen zeg maar, dus dat je bij een N verder uitzend, en voor het ontvangen maakt dat niet uit. Het is wel beter om een N ontvanger te hebben, want dan komt hij nog weer verder. Wat is waar??
Een N-router kan terugschakelen naar G, maar dan heb je ook gewoon het bereik en snelheid van G (54 mbit/s max).

Je zou een N-router kunnen kopen voor de toekomst maar op dit moment wordt bij N-apparatuur nog aangeraden om alles van hetzelfde merk te kopen omdat verschillende merken niet altijd goed samenwerken. Bovendien zijn ze duurder.

~/~

De Linksys WAG200G schijnt een goede te zijn: plaatje. Instellen gaat met een wizard.

Dan heb je alles in één: modem, router, draadloos, 4x ethernet en switch voor ongeveer 50€. :)

Vr.Gr. Egel.

Een N-router kan terugschakelen naar G, maar dan heb je ook gewoon het bereik en snelheid van G (54 mbit/s max).

Je zou een N-router kunnen kopen voor de toekomst maar op dit moment wordt bij N-apparatuur nog aangeraden om alles van hetzelfde merk te kopen omdat verschillende merken niet altijd goed samenwerken. Bovendien zijn ze duurder.

~/~

De Linksys WAG200G schijnt een goede te zijn: plaatje. Instellen gaat met een wizard.

Dan heb je alles in één: modem, router, draadloos, 4x ethernet en switch voor ongeveer 50€. :)

Vr.Gr. Egel.

Bedankt voor je reactie:thumb:

Dus wat de verkoper mij vertelde is niet waar?

Ik heb namelijk liever een N omdat ik dan ook buiten op internet kan. De snelheid maakt me eigenlijk niks uit. Ik heb dus helemaal niet meer bereik door het gebruik van een N zender en een G ontvanger?

groeten,

Erik

Het kan zijn dat een N-router omdat die meer dan één antenne heeft steeds die met het beste bereik kan kiezen.

Maar G zou prima in je tuin moeten werken. :) En als die erg groot is dan zijn de buren ook zover weg dat ze niet voor storing kunnen zorgen! ;)

Vr.Gr. Egel.

Het kan zijn dat een N-router omdat die meer dan één antenne heeft steeds die met het beste bereik kan kiezen.

Maar G zou prima in je tuin moeten werken. En als die erg groot is dan zijn de buren ook zover weg dat ze niet voor storing kunnen zorgen!

Vr.Gr. Egel.

Dag Egel!!

De buren zijn denk ik wel ver genoeg, wij wonen namelijk buitenaf:p Eerste buren op ongeveer 250 meter hemelsbreed?

Je kunt met een G prima werken in de tuin?:) Bij de media markt vertelden ze mij namelijk dat die alleen zijn voor gebruik in huis, en als je op de achterkant van de dozen kijkt, staat dit er ook op?

Wij hebben trouwens een iets ouder huis, 40 jaar oud ofzo, dus geen betonmuren. Ik weet niet of het daar ook nog beter van wordt?

Ik heb even een tekeningetje gemaakt van waar ik eigenlijk wel graag met mn laptop internet wil hebben. De zwarte stip in het huis is de plaats waar de router staat. De zwarte stip in de schuur is waar ik graag internet wil hebben.

Bijlagen

• router.GIF
    router.GIF
    2,3 KB · Weergaven: 55
Oeps verkeerde bijlage. Hierbij de goede

Alvast bedankt!!

Bijlagen

• router.JPG
    router.JPG
    9,7 KB · Weergaven: 70
Indoor use only is volgens mij tegen de regen, dat de router binnenshuis moet staan. Dat is bij bijna alle elektrische apparatuur tenzij het speciaal voor buiten gemaakt is. :)

Maar 42 meter ... dat is een landgoed! :eek: ;)

Ik dacht aan iets van 10-15 meter, dan heb je op 42 meter al 10x minder signaal dan dat. :confused: Het neemt kwadratisch af met de afstand, 2x zo ver is 4x minder signaal.

Je hebt er welliswaar maar één muur tussen (is de schuur van hout?) maar of je dan altijd verbinding hebt met G-apparatuur zou ik niet durven zeggen. :confused:

Ik lees wel dat 30-40 meter met vrij zicht (zonder obstakels) wel te halen is maar hoe je dat een beetje zeker weet? :confused: Als je een G-router zou kunnen lenen om eens te testen dan zou dat handig zijn.

Hopelijk kan iemand met meer ervaring met Wifi over grotere afstanden daar meer over vertellen ... :)

Vr.Gr. Egel.

Meer verstand van WiFi dat ga ik niet beweren. Ervaring met WiFi heb ik wel en ook over grote afstanden tot ongeveer een kilometertje of 8.

Lijkt me dat 42 meter dan geen probleem moet zijn :rolleyes:
Nu is het zo dat dit eigenlijk de meest vervelende afstanden zijn die je kan bedenken je gaat op de kruizing indoor of outdoor.
Nu praat je eigenlijk over 2 x 20 meter als je je antenne op een andere plek zet, dit moet normaal gesproken geen enkel probleem zijn

Nu weet ik niet wat precies de bedoeling en budget is maar als het huis 40 jaar is denk ik dat je de meest goedkope oplossing maakt met een standaard AP access point en een buiten antenne.
In dit geval hoef je alleen een klein gaatje ergens te boren voor je coax en je hebt hoofd waarschijnlijk verbinding in je gehele tuin mits op het juiste punt opgesteld. Antennes beneden de 6dBi vesterking doen in mijn verhaal niet mee. Dit mede omdat dan je ontvangst sterke bepalend is voor je verbinding.

nu nog een beetje mooi weer en ja kan ook nog met je laptop buiten zitten.

je kan hier ook nog even kijken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=369786

succes en als er vragen zijn hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan