Kan ik ADSL nemen zonder telefoonabonnement?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Filip_C

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
68
Hoi,
Ik heb geen telefoonaansluiting, kan ik kiezen voor ADSL zonder dat ik daarbij een abonnement voor telefoon moet betalen maar enkel een abonnement om te surfen?
Groetjes
Filip_C
 
Naar mijn weten heb je voor ADSL altijd een vaste telefoonlijn nodig
 
altijd een vaste telefoonlijn nodig voor ADSL en ik vermoed dat je die zonder telefoonabonnement niet kan krijgen (in België)
 
ADSL gaat over je telefoonlijn. Als je geen abonnement bij KPN hebt, dan is die telefoonlijn ook niet geactiveerd.
Dus geen KPN-abo, ook geen ADSL.

Met Kabel internet is het hetzelfde, als je geen abo hebt op de Kabel(tv), kun je ook geen kabel internet hebben.
 
http://www.kpnadsl.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289101/modules/g02mw2h5?p=fyat1hy6

Wat u nodig hebt voor ADSL
- Een ADSL aansluiting moet beschikbaar zijn in uw postcode gebied, en technisch mogelijk zijn. Dit controleert u via de postcode-check


- Daarnaast moet u beschikken over een gewone of ISDN- telefoonaansluiting van KPN Telecom met een BelBasis of BelPlus abonnement, dus geen BelBudget abonnement.


- Bovendien moet de hardware van uw PC voldoen aan een aantal eisen.


- Een ADSL modem (wordt tegelijkertijd met de installatie geleverd of meegestuurd in het Doe-Het Zelf Pakket


- Een splitter voor uw gewone telefoonaansluiting (wordt tegelijkertijd met de installatie geleverd of meegestuurd in het Doe-Het-Zelf Pakket)


- Een ethernetkaart voor uw PC als u kiest voor een ethernet-modem


- Een vrije USB-poort in uw PC als u kiest een USB-modem. USB is niet mogelijk in combinatie met ISDN, dan is een ethernet-ISDN modem noodzakelijk
 
Ben ik toch benieuwd hoe dit dan bij deamon is geregeld.. je hebt dan nl. niets met de KPN te maken, en toch heb ik het hier over adsl

LenBasic
 
Geplaatst door lenbasic
Ben ik toch benieuwd hoe dit dan bij deamon is geregeld.. je hebt dan nl. niets met de KPN te maken, en toch heb ik het hier over adsl

LenBasic

Ik neem aan dat je de provider Demon bedoeld. Zij werken voor consumenten ADSL met BBned en het signaal moet toch echt via de telefoonlijn naar de huizen dus je komt niet onder een telefoonabbo van KPN uit.

Het maakt dus niet uit of je nou ADSL via KPN, BBned, BabyXL, of Versatel neemt!
 
Zij werken voor consumenten ADSL met BBned en het signaal moet toch echt via de telefoonlijn naar de huizen dus je komt niet onder een telefoonabbo van KPN uit.
Dat is niet helemaal waar, alleen ADSL met MxStream is van KPN en ben je verplicht een abbo bij KPN te nemen.
 
Uit de FAQ van DEMON:

Ik heb geen KPN abonnement?

Helaas kan Demon DSL Express alleen geleverd worden via een telefoonlijn met KPN Belbasis of Belplus abonnement. Als u geen KPN (vast) telefoonabonnement heeft kunt u geen order plaatsen
 
Rectificatie vorig bericht: :eek:

Bij mijn weten kan een abbo zonder tussenkomst van KPN alleen bij Tiscali via BabyXL.

Vandaar dit bericht over rits.telecom
 
Laatst bewerkt:
Uit de FAQ van BabyXL:

In hoeverre heb ik contractuele verplichtingen met KPN?

U heeft voor een DSL-aansluiting van BaByXL een KPN-aansluiting nodig met minimaal een Belbasis Abonnement.

Dus als je ticali neemt via babyxl dan ga je, zo komt het op mij over, nog steeds via de KPN
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Blue Thunder

Dat is niet helemaal waar, alleen ADSL met MxStream is van KPN en ben je verplicht een abbo bij KPN te nemen.

Toch wel, knappe jongen als jij een ADSL abbo kan afsluiten bij een alternative aanbieder als je nog geen telefoonabbo hebt van KPN! Als jij mij uitlegt hoe, dan houd ik me zeeer aanbevolen!
 
ik liet voor mijn verhuizing mijn telefoon afsluiten (kpn)
en tot mijn verbazing kon ik toen nog wel internetten met xs4all adsl.
Dus het is wel mogelijk dus maar het zal wel niet mogen.
ik heb nu kabel (chello) en geen telefoon (F%^&* de kpn)

Gr JoZo
 
Geplaatst door Jozo
ik liet voor mijn verhuizing mijn telefoon afsluiten (kpn)
en tot mijn verbazing kon ik toen nog wel internetten met xs4all adsl.
Dus het is wel mogelijk dus maar het zal wel niet mogen.
ik heb nu kabel (chello) en geen telefoon (F%^&* de kpn)

Gr JoZo

Dat kan idd wel! Ik heb ook geen telefonie meer op mijn lijn maar internet wel via BaByXL ADSL. Maar ik had daarvoor dus wel al een telefoonabbo! Dus als je nu geen telefoonabbo hebt dan kun je het gewoon shaken! Je kunt wel na 1 jaar abbo je telefoon abbo ozeggen. Je bent dan van de abbo kosten voor telefonie af!
 
Zie aanpassing van mijn vorig bericht, ik heb er een link ingezet naar een persbericht van webwereld.

Het is wel degelijk mogelijk om ADSL te nemen zonder telefoonabbo via KPN, voor dit z.g. loskoppelen betalen de providers ( dus wij) het dubbele van het normale tarief.
 
Om even alle evenetuele onduidelijkheid weg te nemen

het is niet mogelijk om een dsl aansluiting te nemen zonder telefoonlijn

het is wel mogelijk om een dsl aansluiting te nemen zonder kpn telefoonlijn.

De bestaande telefoonlijn (die er zoiezo ligt en waarschijnlijk van kpn zal zijn) wordt dan overgenomen door de dsl aanbieder. Dit soort constructies zie je vooral terug op de zakelijke markt.

Om gedonder in de consumentenmarkt te voorkomen is het over het algemeen(dus niet altijd) zo dat de dsl aanbieders om een bestaande en operationele telefoonlijn vragen. Dit scheelt hun weer gedoe (en geld, want een lijn overnemen is niet gratis)

Dus om je vraag te beantwoorden. Alleen een tarief om te surfen zul je denk ik niet vinden, aangezien het abo van de telefoonlijn altijd in de prijs verwerkt zal zitten of dat je deze apart aan kpn moet betalen
 
Dit antwoord kreeg ik terug van de demon helpdesk.. op mijn vraag hoe het met de KPN zat:

U betaald niet meer dan EUR 65,- omdat wij niet met kpn werken.
U kunt het beste de hccnet aansluiting opzeggen en zodra de lijn vrij is, een aanvraag plaatsen op www.dslexpress.nl .
--
B. Dries
Demon Internet, DSL Express Team
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam
 
Geplaatst door lenbasic
Dit antwoord kreeg ik terug van de demon helpdesk.. op mijn vraag hoe het met de KPN zat:

U betaald niet meer dan EUR 65,- omdat wij niet met kpn werken.
U kunt het beste de hccnet aansluiting opzeggen en zodra de lijn vrij is, een aanvraag plaatsen op www.dslexpress.nl .
--
B. Dries
Demon Internet, DSL Express Team
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam

En wat wil je daarme zeggen?? Deze meneer bedoeld dat hun leverancier van ADSL niet KPN is maar BBned, verder niet.
 
Kwil er helemaal noppes mee zeggen, ik vroeg me af hoe het kosten plaatje er dan uit zou zien, immers bij hccnet betaal je een hcc gedeelte en een kpn gedeelte.
Dus gewoon een uitleg hoe het dan werkt en nog belangrijker wat zijn je werkelijke kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan