Kan ik de Tabbladen een kleur geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Geachte mede forum leden

Ik heb met het Tabbesturingselement meerdere tabbladen aangemaakt en nu is mijn vraag kan ik de tabs ook een kleur geven dat maakt het werken ermee wat overzichtelijker.
Voor zover ik heb gezien kon ik niets vinden.

Misschien dat iemand weet of het kan en als het kan hoe...

Groet

Jan

hoi hoi.

Je kan toch gewoon rechtermuisknop op het tabblad klikken en dan tabkleur. Zover ik het weet kan je het niet automatisch laten doen.

Hallo rsk , dit gaat niet op bij de tabbladen tabs van het besturingenselement Tabbladen ,

Het gaat om de het in rood omcirkelde tabbladen

Bijlagen

• tab kleur.jpg
    tab kleur.jpg
    299,4 KB · Weergaven: 36
Wat wil je precies? Je kan alle niet-actieve tabs een andere opmaak geven dan de actieve tab, maar daar houdt het wel op. Met knoppen heb je meer mogelijkheden.

Waar ik naar zocht is voor elke tab een andere kleur zoals ik bij gewone knoppen wel kan doen/gedaan heb

Ok dan houdt het op en hoef ik in ieder geval niet verder te zoeken Bedankt ..

Ik zou het zelf eerlijk gezegd ook nooit willen. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij het wél zou willen? Als je formulieren gaat ontwerpen, moet je altijd het gebruikersgemak in het achterhoofd houden. Wordt het formulier er beter van als ik met kleurtjes ga werken? Ja? moet je het doen. Nee: blijf van de stiften af :). Tabbladen met verschillende kleurtjes, als het al zou kunnen (zeker bekend met Excel?) maken het formulier alleen maar onrustiger en voegen qua gebruiksgemak niets toe. Integendeel: het wordt alleen maar lastiger om te zien welk formulier actief is. Dus er is geen enkele winst te behalen met kleurtjes, er zijn alleen maar nadelen. Vaak komt de redenatie ook niet verder dan: 'ik vind het mooi'. De vraag is of de kleurenblinde gebruiker het óók mooi vindt :). Eigen smaak mag uiteraard ook nooit leidend zijn als je een database voor algemeen gebruik ontwerpt :).

Misschien geen ideale oplossing, maar je kan wel:
- Kleine BMP afbeeldingen maken met alleen een kleurrechthoek
- bij de tab eigenschappen - format - deze afbeelding kiezen

Resultaat: zie toegevoegde afbeelding

Bijlagen

• ColoredTabs.jpg
    ColoredTabs.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan