kan ik de xfx hd 4870 xxx draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik waag het er maar niet op, volgens mij is het altijd beter om het niet te doen.
maar daar wil ik het nu niet over hebben lol,
mijn vraag is welke is er beter

1. de antec 550w basic
2. of de coolermaster m520?

mvg,

duck

is het erg naief om te vragen of ik het risico loos kan proberen met een coolermaster van 400w?

Je hebt een recom toch? Geen CM...

Wat kan er mis gaan? Doordat je meer gaat vragen dan waar de voeding voor getest is kunnen allerlei onderdelen kapot gaan. Gevolg kan (hoeft zeker niet) zijn dat er een piekspanning naar de andere onderdelen gaat. En dan heb je een probleem.

Wat verder kan gebeuren is dat het voltage minder stabiel is. Bijv de 12V wordt van op piekmomenten niet meer constant 12V maar zakt opeens weg naar 10V. Gevolg zullen foutmeldingen e.d. zijn.

De kans dat dit laatste gebeurt is groter dan het 1e.

ik zou toch voor een 4870 wel een 500> watt of groter nemen.
hij slurpt niet superveel, maar wel genoeg. je kan ook de 4870 vapor-x versie nemen; die is een stuk zuiniger. maar niet doen icm de recom.

oke. En welke CM heb je?
De een is namelijk van betere kwaliteit, dan de ander.

In elk geval heb je bij een CM een grotere kans, dan bij een recom.

Inmiddels een 500w coolermaster aangeschaft.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00681600 , deze heeft echter alleen maar 1x een 6pin aansluiting. Er zit wel een verloopstukje bij de kaart zelf, maar ij de handleiding staat aangegeven dat dit niet ondersteund wordt bij deze kaart.

kan dit wel gewoon? en maakt het dan uit welke 4pin connectors ik pak in het verbindingsstukje?

Thanks

heb je daar echt 60 euro voor betaald? :confused:
Dat is dat ding dus echt niet waard.

Verloopstukje maakt niet zoveel uit. Kan je gewoon gebruiken.

Nou...

Ik heb een maandje terug een Sapphire HD 4850 1GB Vapor-X aangeschaft.
Ik heb met mijn 430Watt Coolermaster voeding nooit problemen gehad,
maar ongeveer 15 dagen nadat de kaart was ingebouwd begon mn pc toch uit
te vallen, en mn voeding begint herrie te maken, word niet warm of zo, maar
de fan begint wel veel harder te draaien. Ik weet niet waarom, niet zoveel verstand van
voedingen. Er werd 450Watt aanbevolen door alle fabrikanten van de HD4850, dus ook door
Sapphire, ik denk toch dat ik net iets te kort kom, alhoewel mijn voeding meer dan
430watt zou kunnen produceren, maar hij tegen word gehouden door enkele onderdelen.

Het ligt erg aan de voeding die je hebt, de effecientie, kwaliteit van de onderdelen etc.
Ik zou het er gewoon op wagen, want je proc is goed genoeg voor die kaart, zeker
als je een beetje gaat overclocken, waar de Q6600 praktisch voor geboren is.
Als het niet werkt heb je voor 69 euro bij alternate een 1e klas 600 watt voeding.

hallo,

ik heb nu de coolermaster 620 gekocht. kan ik trouwens met mijn proccesor 2x 4870 toxic draaien

Dat ligt niet aan je CPU, maar aan je moederbord.
Als je moederbord crossfire ondersteund, kun je 2 maal een 4870 erin prikken.

Thans denk ik toch dat je cpu op stock speed de bottleneck zal zijn met 2, 4870 toxic kaarten. OC'en zal in dat geval helpen.

Maar op wat voor resolutie game je. Als dit bv 1280x1024 is, is het igg nutteloos om er op dit moment een 2de bij te prikken.

ik game op de resolutie 1680 keer nogwat, maar dat crossfire wilde ik pas doen als ik de spellen niet meer op high kan spelen en dat kan ik nu nog wel met die kaart.
en ik heb nog na gekeken of ik crossfire kon, maar ik heb maar 1 pci express 2.0 erin zitten dat gaat dus niet door:(

laterz

duck

CF of SLI

In principe zijn CF en SLI best wel onnodig.
Strax komen de nieuwe Directx 11 kaarten uit, de
GT* 300 series en de HD5*** series. Je kunt het beter
nog even uithouden met de kaart die je hebt,
en later een keer iets meer uitgeven van een Dual GPU, of
een erg goede single kaart. Geloof me, dan ben je beter uit.

Er komt altijd wel weer een opvolger van DX, maar om daar nou op te gaan wachten...

Het verschil tussen 9 en 10 is ook al nihil. Dat was ook niet de moeite om over te stappen.

bv. De huidige favo game cod4 is ook nog gewoon dx9 only
De cod MW2 die over 2 maandjes uitkomt gebruikt 9/10.
Dus ja, wrom op een dx11 kaartje gaan wachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan