Kan ik deze pc nog upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haasssie

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Ik heb een pc met een intel Atlom processor, 1 gb werkgeheugen en 160 gb opslag. Hoe kan ik deze PC upgraden?

Hoi,

Misschien even makkelijk om all hardware op te geven kan je met deze bekijken

belangrijkste is eigenlijk je moederbord dat we nodig hebben.

Gr,
Maxim

Het eerste wat me zo even te binnen schiet, is wat extra (RAM)geheugen.

Als we meer weten over je pc, en wat je ermee van plan bent, kunnen we je verder helpen :d

Ongeacht je werkgeheugen scheelt het sowieso altijd heel erg qua snelheid om een SSD (Solid state drive) in je PC te schroeven en dáár je windows + je programma's op te zetten. Je originele HD kun je er dan altijd eventueel nog naast houden, als dat nog past.

Zelf heb ik nu in mijn laptop de 350 GB HD die ik eerst had vervangen door een 60 GB SSD... In plaats van in 3 minuten start mijn laptop nu in 14 á 15 seconden op!!! + Alle programma's werken nu ook opeens extreem veel sneller.

Wel dan kan je evengoed Ramdisk kopen :P DAs nog beter dan ssd.. maar dan ook nog duurder xD
Nah. SSD heeft niet veel voordelen in een desktop. SSD is vooral goed bij laptops die vele schokken moeten verdragen, en weinig energie hebben.
RAM is sowiso beste oplossing ,maar dan moet je Moederbord dit aankunnen. Mischien ook videokaart (maar dan moeten we de huidige weten :P)

gr,
Maxim

Het spijt me, maar ik ben het er niet geheel mee eens dat SSD's in desktops niet veel voordelen hebben. Eén van onze desktops thuis had al 4 GB RAM en daar hebben we nu ook een SSD in gestopt. Dat scheelde echt zóóó enorm in snelheid! Opeens duurde het opstarten nog maar 14 seconden en alle programma's werden veel sneller. Vanwege mijn enthousiasme heb ik er daarom ook één in mijn laptop gestopt.

Een ssd is idd beter voor snelheid dan een ram , maar waarom niet gewoon allebij ? je betaald dan zowiso heel veel geld voor een ssd .. doe er 20 euro bij en koop jezelf ook wat extra ram

Uiteraard is allebei altijd nóg beter :D :thumb: ... Maar dat is natuurlijk altijd afhankelijk van hoe veel je er al in hebt zitten. (Bij slechts 1 GB zeker aan te raden.)

Haassie zou beter nog is online willen komen wil hij kunnen geholpen worden :P
is al even inactief.

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan