Kan ik dit zomaar vervangen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jurii
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurii

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo

Ik heb een vraag, Ik heb laatst een nieuwe voeding+ 4870 gehaald, en ik wil eigk overgaan op een nieuw moederbord + proccesor + wat geheugen. Ik was van plan dit te halen:
http://www.alternate.nl/html/produc...GB/-1072379/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox
Q6600
MSI P45 Neo3-FR moederbord
4Gig 800mhz geheugen

Nu is mijn vraag, Kan ik dit setje wel kopen, Mag je zomaar je mobo vervangen. De q6600 + geheugen + mijn vidkaart + voeding passen er iig op. De grote vraag is eigk of ik dit setje in mijn pc kan bouwen. Ik heb de PackardBell iMedia J9260 met een andere voeding + vidkaart.

als je dat allemaal vervangt is het ook geen imedia meer:D:D:D

maar als alles in kast past kan je het vervangen ja.
maar je dient wel een OS opnieuw te instaleren

als je dat allemaal vervangt is het ook geen imedia meer:D:D:D

maar als alles in kast past kan je het vervangen ja.
maar je dient wel een OS opnieuw te instaleren

Dus het zou zo passen, Ik moet vista opnieuw installen, Moet ik dan een nieuwe versie van vista dan kopen, dat kost me weer 60 euro.

passen??zoals ik je begrijp hou je dus alleen de kast over en je vervangt alles.
waarom niet voor paar tientjes een andere kast??

vista was voorgeinstalleerd??
en oem versie?
je kunt in ieder geval niet zomaar je schijf overzetten op het nieuwe.dat is zeker.
volgens mij mag je die nog een keer aktiveren.

ff wachten of een mede helpmij'r daar meer duidelijkheid over kan verschaffen.

Laatst bewerkt:
passen??zoals ik je begrijp hou je dus alleen de kast over en je vervangt alles.
waarom niet voor paar tientjes een andere kast??

vista was voorgeinstalleerd??
en oem versie?
je kunt in ieder geval niet zomaar je schijf overzetten op het nieuwe.dat is zeker.
volgens mij mag je die nog een keer aktiveren.

ff wachten of een mede helpmij'r daar meer duidelijkheid over kan verschaffen.

Over die kast zal ik ff nadenken, Ik bedoelde met passen eigenlijk werken, Zal alles werken na toebehoren als ik die set koop. Vista die was voorgeinstallerd, en wat oem versie is weet ik niet? Bedoel je Home Premium? Die heb ik namelijk.

passen wel ja.

en wat betreft je vista blijf ik ff van af.
ik weet niet zeker hoe dat zit met je licentie als je overzet.

dat je opnieuw een os zult moeten instaleren weet ik wel zeker.

passen wel ja.

en wat betreft je vista blijf ik ff van af.
ik weet niet zeker hoe dat zit met je licentie als je overzet.

dat je opnieuw een os zult moeten instaleren weet ik wel zeker.

En als ik alleen de q6600 koop + wat geheugen?

Wat wil je er mee gaan doen, want als je wilt gaan gamen kan je beter een e8400 kopen. Wat voor een moederbord zit er in je pc?

Wat wil je er mee gaan doen, want als je wilt gaan gamen kan je beter een e8400 kopen. Wat voor een moederbord zit er in je pc?

LGA775 socket, Is de e8400 beter dan de q6600 , En ja het is voornamelijk voor gamen.

Hoi !

Vista er opnieuw opzetten zou moeten kunnen, mits je een goed verhaal hebt voor Microsoft.

Je zult n.l. alleen telefonisch kunnen aktiveren.

Enne...LGA 775 zegt verder niets over wat je mobo aan kan.

Greetz,

Harry.

vista gewoon opnieuw instaleren.
neem aan dat er gewoon een sticker op de pc zit? met de code.

oem versies worden bij de pc geleverd, je hebt er voor betaald dus het is van jou.
lijkt mij geen probleem.

Hoi !

Vista er opnieuw opzetten zou moeten kunnen, mits je een goed verhaal hebt voor Microsoft.

Je zult n.l. alleen telefonisch kunnen aktiveren.

Enne...LGA 775 zegt verder niets over wat je mobo aan kan.

Greetz,

Harry.
wat wil je er dan van weten. De socket moet passen.

Zoals op alternate staat:
De Intel® Core™ 2 Duo E8400 CPU, codenaam "Wolfdale", beschikt over twee verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 775 te plaatsen. De processor beschikt over 2x 3072 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 3000 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 1333 MHz.+

Hij past dus op mijn mobo, wat voor info heb je verder nodig?

vista gewoon opnieuw instaleren.
neem aan dat er gewoon een sticker op de pc zit? met de code.

oem versies worden bij de pc geleverd, je hebt er voor betaald dus het is van jou.
lijkt mij geen probleem.

Ja aan de zijkant staat een sticker + wat nummers, dus dat is geen rpboleem?

Laatst bewerkt:
Ja aan de zijkant staat een sticker + wat nummers, dus dat is geen rpboleem?

Ja het is wel een probleem. aangezien de OEM versie bij de PC hoorde. dus nu jij (in de ogen van MS) een nieuw systeem hebt vervalt de licentie en het gebruiksrecht voor deze versie van Vista.

Daarom ook de opmerking van Harry Snor, "Mits je een goed verhaal hebt voor MS"

Ja het is wel een probleem. aangezien de OEM versie bij de PC hoorde. dus nu jij (in de ogen van MS) een nieuw systeem hebt vervalt de licentie en het gebruiksrecht voor deze versie van Vista.

Daarom ook de opmerking van Harry Snor, "Mits je een goed verhaal hebt voor MS"

Ja wat moet ik gaan zeggen, Dat mijn computer is afgebrand?

Hoi !

Nee: je moet zeggen dat mobo + processor gesneuveld waren.

En: niet ieder socket 775-mobo kan een core to dual 8400 aan.

Er staat hier toevallig een PC van een klant met een MSI PM8M3-VH mobo.

Als je dan op de MSI-site kijkt blijkt dat alleen een P4 getrokken kan worden, zelfs een bios-update helpt niet.

Bovendien: kan de FSB meer dan 800 Mhz aan ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nee: je moet zeggen dat mobo + processor gesneuveld waren.

En: niet ieder socket 775-mobo kan een core to dual 8400 aan.

Er staat hier toevallig een PC van een klant met een MSI PM8M3-VH mobo.

Als je dan op de MSI-site kijkt blijkt dat alleen een P4 getrokken kan worden, zelfs een bios-update helpt niet.

Bovendien: kan de FSB meer dan 800 Mhz aan ?

Greetz,

Harry.
Je hebt gelijk, Sorry, mijn mobo kan max een FSB van 800 aan. Dus mocht ik de q6600 halen heb ik ook een nieuwe mobo halen. En uhh, Hoe zijn mijn mobo en proccesor gesneuveld.

Hoi !

Is dit: http://www.alternate.nl/html/produc...500-4GB/-1071952/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits
niets voor je ?

Met Microsoft los je het wel op; hoemhet gebeurd is weet je toch gewoon even niet ?

Greetz,

Harry.

Ik denk toch dat ik die q6600 neem, In sommige dingen is de e85 beter dan de q66, maar de q66 is weer beter in andere dingen, Ik denk dat ik toch ga voor de q66

Dus dit: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

ik vind dat zo'n een bul**** van dat microsoft.
ik heb al jaren xp pro nu op mijn 4e systeem eerste keer hebben ze idd gevraagd of het op dezelfde pc was,
nee want die doet het niet meer, moet ik een nieuwe kopen ?? dacht het niet heb er dik voor betaald dus gaven ze een nieuwe key.

nu zo vaak opnieuw geinstaleerd hoef niet eens meer te bellen :)

Hoi !

't Is jou keuze, en ik ben het er helemaal mee eens !

Draai zelf op een quadcore.

Maar meestal denken de gamers er hier anders over.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan