kan ik een computer aan computer koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0674

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Hallo beste mensen van helpmij forum.

Ik heb een vraag: Is het mogelijk om een computer aan een computer te koppelen?
Wat ik wil is dus mijn oude computer aan mijn andere computer koppelen
en dan het samen te werk laten gaan dus ik bedoel dat mijn oude computer aangesloten moet worden aan de computer die ik nu gebruik
en dan wil ik ook het liefst dat ik dan de bestanden die ik op me oude computer zie ook op me andere computer kan zien
dus eigenlijk wil ik dat mijn oude computer 1 woord met mijn andere computer
is dat mogelijk? zo wel hoe dan? en wat heb ik er voor nodig om dat te kunnen doen?

Alvast bedankt, groet leandro :)

bestanden delen via internet?
windows bied daar share opties voor

je kan dan bepaalde folders op het internet sharen

Nee dat is helaas niet wat ik bedoel
ik wil graag dat mijn oude computer met mijn computer woord verbonden (misschien doormiddel van een kabeltje)
zodat ik mijn oude computer direct kan gebruiken vanaf mijn andere computer :)

gebruik een crossover netwerkkabel en verbind de pc's rechtstreeks met elkaar. Wil je wat meer mogelijkheden verbindt ze met elkaar via de router met netwerkkabels of Draadloos

dat is eigenlijk wat ik bedoelde xD
netwerk kabels gewoon je router gebruiken :P

Misschien een rare vraagje PDA22 maar wat is een crossover netwerkkabel? & waar zijn die te verkrijgen :p

vervolgens kun je mappen gaan delen op beide pc's, de IP adressen worden met een crosskabel automatisch geregeld door Windows.

oke bedankt voor de informatie beiden , maar is een crosskabel een gewoone internet kabel? of een anderesoort?

een crossover netwerkkabel is kabel waarvan de verbindingen in de kabel gekruisd worden. Het ene uiteinde heeft een andere volgorde kleur kabeltjes als het andere. Deze zijn te krijgen bijv. bij http://www.allekabels.nl

Crosskabel is dus geen "normale" netwerkkabel

Laatst bewerkt:
vervolgens kun je mappen gaan delen op beide pc's, de IP adressen worden met een crosskabel automatisch geregeld door Windows.

um nee die moet je zelf instellen alleen een DHCP server/router geeft IP adressen uit binnen een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan