• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik een invoer-cel beveiligen tegen verwijderen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

groeneleguaan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Weet iemand misschien of het mogelijk is om een invoer-cel (waar iets ingevuld moet kunnen worden) te beveiligen tegen verwijderen van bijbehorende formule van deze cel ? :rolleyes:

@Cobbe:
Zet er wel even Application.EnableEvents = False en True omheen.

Bedankt voor je snelle reactie !
Ik bedoel eigenlijk dat een cel waar een formule in staat, dat je daar wel iets kunt invullen, maar niet de formule ervan (van diezelfde cel) kunt verwijderen...

Hoe kan er in een "invoercel" een formule staan, welke niet verwijderd mag worden? (of snap ik de vraag niet....:confused: )

uhm...omdat zodra je bv. iets in betreffende cel invult, er dan automatisch een cel ernaast de aanvullende gegevens (uit een ander tabblad) neergezet wordt.
En daar is de formule van...

Gewoon jouw werkblad beveiligen dus, en die Invoercel op "niet geblokkeerd"zetten

@edmoor
klopt maar dacht toch wel dat de oplossing diende voor een ander probleem.

De vraagstelling is een beetje warrig.

als ik het werkblad beveilig en die invoercel op niet geblokkeerd zet, dan kan ik helaas nog steeds de formule daarin wissen...

plaats eens een gelijkend vb bestandje...

en wat is er te zien op dat plaatje?

Als ik bv. in A3 een sleutelnummer invul...komt er automatisch in B3 en C3 de bijbehorende info (via een ander tabblad) te staan.
De formule die dat doet staat dus ook in A3... deze formule : =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B3;sleutellijst2!$A$1:$C$2000;2;0);"")

Als ik bv. in A3 een sleutelnummer invul...komt er automatisch in B3 en C3 de bijbehorende info (via een ander tabblad) te staan.
De formule die dat doet staat dus ook in A3... deze formule : =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B3;sleutellijst2!$A$1:$C$2000;2;0);"")

laat eens zien.....in dat excelbestand

Bedankt Cobbe,

Ik kan alleen niet zo snel zien wat je nou precies hebt gedaan ? In jnouw 'anti wissen' versie..
Ik hoor graag wat je precies aangepast hebt...want volgens mij is het wel wat ik bedoel namelijk..thanks alvast

Ik denk niet(ben wel zeker) dat mijn oplossing soelaas brengt voor uw probleem.
Jij wil ofwel in Kolom B ofwel in kolom A een keuze kunnen maken en dat dan naargelang kolom B of kolom A de formule in werking treedt.
Dat lukt niet.
Je zou natuurlijk wel een VBA-constructie kunnen opzetten.

Een vba zegt mij (nog) niets eigenlijk...ik ben helaas nog niet zo heel bekend met Excel.
Ik heb mijn bestandje een beetje samengesteld door verschillende voorbeelden van internet te kopiëren, die te plakken en geprobeerd die formules een beetje kloppend te krijgen in mijn gemaakte bestandje.
Mijn bedoeling is eigenlijk dat het een soort (goedwerkend) sleuteluitgifte programma wordt. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan