kan ik een nieuwe processor nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo,

ik heb nu een systeem met 350 Watt aan voeding. Ik zit er over na te denken een andere processor te nemen, maar deze verbruikt meer vermogen, namelijk 95 Watt. De processor die ik nu heb verbruikt 65 Watt. Is het mogelijk om een andere processor te nemen die meer verbruikt? Is dat schadelijk voor het systeem of kan het systeem daar zelfs van oververhitten/exploderen?

Alvast bedankt! :thumb:

Groet, Tom

specificatie's van hoe het systeem nu is:

-intel core 2 duo E8400 @3Ghz (65 watt) , de processor waar ik over denk is een intel core 2 quad van 95 watt
-Asus P5E VM-DO moederbord
-XFX radeon HD 5850 1GB
-6 GB aan RAM
-Western Digital HDD
-350 Watt aan voeding

Hoi,

Ja boem dat kan:D nee hoor denk dat het wel krap wordt de voeding is die van een a-merk?

heb even gekeken wat voor voeding het is; het gaat om een highlight MPT-350

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 27
Respect dat je met die voeding een HD5850 laat draaien, dat is absoluut geen A-merk voeding. Ik vrees er dan ook heel erg voor dat je voeding eruit klapt wanneer je je processor-upgrade doet en omdat het geen A-merk voeding is heb je kans dat die andere onderdelen het graf mee in neemt.

Mijn advies zou zijn om een goede ~400W A-merk voeding voor dit systeem te nemen.

ik vind het al knap dat die voeding de HD5850 kan trekken
18amps op de 12v lijn is bij lange na niet genoeg en zodra je die videokaart een beetje stressed knalt je pc uit

een goede a-merk voeding is een Corsair Builder 500watts of de XFX pro 550watts

hoe weet ik wat mijn moederbord aankan? en hoe weet ik of alle andere onderdelen dat aankunnen? kun je eigenlijk té veel watt nemen?

Voor je processor hoeft enkel je moederbord het aan te kunnen. Hier is de lijst met processoren die op jouw moederbord werken: klik

De voeding gaat gewoon passen op de rest van je onderdelen. Je kunt niet té veel watt nemen van je voeding, alleen te hoge wattage voedingen zijn inefficiënt bij lagere belasting (en veel duurder natuurlijk :P)

ben blij dat te horen;

is dit een goede koeling; http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Voedingen/Cooler-Master-Elite-Power-400WATT/1363311
cooler master lijkt mij een goed (A-)merk. 400 watt (of 460, beetje vaag aangegeven)is voldoende denk ik?

ik weet dat het vooral met voeding niet verstandig is om voor het goedkoopste te gaan, maar aangezien deze van een goed merk is en van een zeer betrouwbare winkel (mycom) komt lijkt deze mij wel goed? of zit ik er naast?

Laatst bewerkt:
Coolermaster is geen slecht merk, echter zou ik zelf voor een Corsair voeding kiezen (of XFX, ook erg goede voedingen), simpelweg omdat de kwaliteit daar nog een stukje beter van is en ze ook een goede prijs hebben.

Zelf zou ik dus eerder ietsje meer uitgeven en de Corsair voeding aanschaffen die jij al eerder voorgedragen had ;) (deze: klik) (tevens heeft de Corsair voeding een hogere efficientie, dus als je zelf de stroomrekening betaald heb je dat verschil tussen de 2 voedingen in 1-2 jaar al terugverdient :P)

klinkt goed, maar hij moet wel in mijn PC passen. Ik heb geen idee wat voor behuizing ik heb, ik weet ook niks over het formaat van mijn huidige voeding :o:o

Laatst bewerkt:
Als ik zo naar je foto kijk van je huidige voeding heb je gewoon een ATX voeding, en dan past gewoon elke andere ATX voeding (dit is de standaard van voedingen, enkel bij speciale/kleine/compacte computers kom je andere maatvoeringen tegen).

En ook als ik op je voeding zoek zie ik overal staan dat dit een normale ATX voeding is, dus kan je deze wat betreft je behuizing gewoon vervangen door elke andere ATX voeding ;)

in dat geval ga ik toch maar voor zo'n corsair :) maar ik wacht voor de zekerheid nog even tot ik zeker weet dat ik zo'n quad core weet te bemachten (worden niet meer verkocht, dus dat wordt goed zoeken op het internet)

bedankt voor alles! :thumb:

Valt wel mee hoor, de Q9550 en Q9450 zijn redelijk goed te vinden 2de hands, als je goed zoekt vanaf ongeveer 80 euro.

heb een Q9400 weten te bemachtigen op marktplaats! Is de corsair nog steeds het beste om te nemen?

ja klikerdeklik
je hebt trouwens wel een bios update nodig wil je de q9400 ondersteunen versie 0803 of latere versies

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan