Kan ik een nieuwe videokaart kwijt in mijn computer?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GetRealMonkey

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Hallo!

Ik heb zelf niet heel veel hier over en wil het dus hier vragen,
Dit zijn de specificaties van mijn computer:
Operating System
Windows 8.1 Pro 64-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66GHz
Wolfdale 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
Motherboard
Foxconn G31MX Series (Socket 775)
Graphics
IBM L200P (1600x1200@60Hz)
256MB NVIDIA GeForce 8400 GS (Foxconn)
Storage
465GB SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA)
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Ik zou nu dus graag een nieuwe video kaart erin zetten en zat aan de "MSI GeForce GTX 750 Ti - Gaming - 2GB GDDR5" te denken.
Nu wil ik dus graag weten of deze videokaart samen kan werken met mijn moederboard of cpu.

alvast bedankt!!

Ja, dat kan maar je processor zal waarschijnlijk de bottleneck zijn omdat die gewoon te langzaam is voor deze kaart.
Daarnaast is het van belang te weten wat het vermogen is van je voeding ( in Watt ), dus graag even merk & type voeding vermelden.

Gezien de zuinigheid van de 750Ti denk ik niet dat de voeding snel een probleem zal opleveren ;)

Okay, maar de processor is dus wel te sloom voor deze videokaart? welke kan ik dan het beste erin doen?

Ja, je processor zal niet de volle potentie van de videokaart kunnen benutten, maar het is wel een flinke vooruitgang ;)

Het is dus wel een goed idee? en zit mijn videokaart niet in mijn moederboard? sorry voor de veel vragen, weet het zelf allemaal niet zo goed :P

Ja, je videokaart zit op je moederbord aangesloten. Gelukkig is die aansluiting universeel voor videokaarten en backwards compatible waar nodig ;)

Ik wil even zeker weten voordat ik zomaar een aankoop doe, het is dus mogelijk om de oude videokaart eruit te halen en een nieuwe erin te zetten?

Dan ga ik maar kijken waar ik hem het goedkoopste kan halen :) bedankt voor jullie hulp en als ik nog wat hulp nodig heb zeg ik het hier :thumb:

ik zou in plaats van al je geld uitgeven aan een 750ti je computer en complete upgrade geven, aangezien hetgeen wat je nu hebt verouderd is en niet heel goed geschikt is voor gaming, zelf bouw ik computers als hobby dus als je hulp nodig bent met onderdelen o.i.d zeg het maar ik help je graag

Natuurlijk is dat ook wat ik wil, alleen gaat het niet meer lukken om het geld bij elkaar te krijgen daarvoor dus doe ik nu een kleine update.

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, op 2e hands onderdelen heb je in de meeste gevallen geen garantie en als je via Marktplaats koopt zijn de meeste verkopers na gedane zaken niet meer thuis.
Daarbij moet je je afvragen waarom bepaalde onderdelen te koop worden aangeboden, dat hoeft niet altijd een onzin-verhaal te zijn maar punt is dat je nooit weet of er niet stevig mee is over-geclocked om maar iets te noemen, met mogelijke schade aan de onderdelen. Afgezien van het feit dat je 2e hands spul vrijwel nooit werkend kunt zien / testen..

op dit moment bouw ik mijn 5e pc met 2ehands onderdelen nooit problemen gehad alles werkte en sommige onderdelen komen met doos en garantie soms is de doos nog niet eens opengehaald en onderdelen zoals het moederbord en videokaart gaan sowieso al lang mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan