Kan ik harde schijf met windows7 in xp pc overzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerarddus

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Hallo even een vraag waar ik niet uit kom
Kan ik de harde schijf uit mijn Dell pc waar het moederbord van stuk is overzetten in een andere oude dell pc die nog op xp draait?
Het gaat om een Dell Inspiron 620 met Intel I3 waar het moeder bord van stuk is.
De harde schijf met Windows 7 wil ik in een oude Dell dimension e521 plaatsen deze heeft een 2 GHz processor en 2 GB eventueel 4 GBA intern geheugen.
Is dit zomaar mogelijk of moet ik in de bios dingen wijzigen

Alvast bedankt voor het meedenken
Mvg Gerard

Je bedoelt dat je dan Windows 7 draait op de oude XP-pc? Nee dat kan niet, dan zal je Windows 7 opnieuw moeten installeren op de oude pc.

Wat wel kan is de harde schijf aan/in de xp-pc hangen en dan in XP op te starten. Vervolgens kan je de gegevens van de Windows 7 pc uitlezen omdat dit getoond wordt als een extra harde schijf ;)

Alleen wanneer het exact (ook rev. nummer) dezelfde moederboarden zijn zou ik dit durven doen en zelfs dan kunnen er nog verschillen in de bios zitten.
Je kunt normaliter geen schijf met een OS van het ene naar het andere moederboard overzetten. De (chipset) drivers zullen immer niet hetzelfde zijn. Niet beter wetend heb ik dat vroeger wel ooit gedaan en achteraf alles hersteld, maar blijkbaar heb ik toen geluk gehad dat ik niets beschadigd heb.

Dit kan alleen indien de hardware van beide PC's identiek is.
Dus ook de harde schijven wat betreft merk en type ;)

Antwoord op je vraag is nee. Alleen Linux kan dat. Daar maakt je hardware niet uit; je kan alle linux besturingssystemen uit welke pc dan ook, in een andere pc zetten. ZO heb ik een nieuwe pc gekocht en mijn SSD uit de oude pc gewoon overgezet naar mijn nieuwe en draaien maar. Makkelijker kan het niet.
Windows kan dat niet aangezien deze hardware gerelateerd is.
Dus wat men zegt boven mij wat betreft de hardware, klopt als een bus. Maar dan nog ben ik bang dat er toch niet niet goed zal gaan. Dus ik adviseer liever om een schone installatie te doen.

Oke bedankt allemaal voor jullie feedback;)
Ik dacht idd te makkelijk ff omzetten en klaar maar t werkt toch iets anders ...
Ik weet voldoende

Mvg Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan