kan ik het software pakket van de videokaart verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakoord1

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,
Ik heb een vraag. Mijn dekstop had enige tijd geleden problemen met de videokaart. (een Nividia kaart)
Ik heb de PC toen naar Paradigit gebracht ter reparatie. Zij hebben geconstateerd dat de videokaart defect was en er is een nieuwe geplaatst. Een AMD kaart.
Sindsdien is de PC zo enorm traag. Bij het opstarten kan ik gerust een kop koffie gaan inschenken. Maar ook wanneer ik een programma opstart, zoals Excel of PowerPoint. Nu heb ik gezien dat de software van Nividia nog op de PC staat. Zo staan er dus 2 software pakketten voor een videokaart op mijn PC. Kan dit de vertraging veroorzaken? En kan ik dit van Nividia gewoon deleten?

Ja, maar niet in de verkenner. Dat doe je op nette manier via het configuratiescherm / programma's.
Download vooral ook een tooltje als Ccleaner van Piriform om eventuele resten van Nvidia te kunnen verwijderen uit het register. Download de gratis versie die werkt uitstekend. Weet je na installatie niet hoe je het tooltje het handigst en vooral veilig moet gebruiken, kom dan hier nog even op 'de lijn'.

Heb je Windows al eens laten zoeken naar updates / of ben je zelf al aan het zoeken gegaan op de website van de fabrikant van de kaart? De kans is groot dat de AMD kaart geleverd werd met (ver)oude(rde) software.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan