Kan ik mail controleren zonder te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Beste mensen,
Misschien is mijn vraag een open deur, maar ik ben toch benieuwd naar het antwoord. Ik gebruik Outlook Express 6 en de weergave staat zo ingesteld, dat ik alleen de afzender en het onderwerp zie. Dit om mail die niet te vertrouwen is ongeopend weg te gooien. Als ik nu met mijn rechtermuisknop op die mail klik en dan eigenschappen/tabblad details/bron van bericht, kan ik gewoon de inhoud van de mail lezen. Als daar nu een virus in zit, ben ik dan ook de klos? Of blijft de mail gewoon dicht?

Ik gebruik een e-mail checker, daarmee kan ik berichten die ik niet vertrouw of spam al op de server deleten. Het is een klein programmaatje, misschien is het iets voor jou. Je kunt het hier vinden.

probeer het maar eens op een vertrouwd bericht, hij gaat dus gewoon open:confused:

norton

waarom neem je geen norton helpt altijd toch?:thumb:

gr mike

Geplaatst door miem
Ik gebruik een e-mail checker, daarmee kan ik berichten die ik niet vertrouw of spam al op de server deleten. Het is een klein programmaatje, misschien is het iets voor jou. Je kunt het hier vinden.

Ik ook, lijkt mij ook het veiligst. Ik gebruik Mailwasher en kijk daar dus mee op de server en wat ik niet wil knikker ik er af en haal het vervolgens pas in OE binnen...
Mailwasher is niet gratis meer maar ik heb hier nog de gratis versie voor je als je wil.

Raymond

Als je Outlook Express installeert staat standaard de (html)weergave van mail aan. Ik veronderstel dat je die òf hebt uitgeschakeld òf hebt ingsteld dat je mail als tekst zonder opmaak hebt ingesteld. Beide zijn goede opties om je pc te beschermen tegen allerlei email-troep.
Wat jij beschrijft is volgens mij alleen weergave van tekst en kan schadelijke code niet worden uitgevoerd.

De mail blijft dicht.

En een virus wordt normaal gesproken niet aktief als je een mailtje opent.
Maar alleen als je de bijlage opent.

:cool:

Geplaatst door peter vazed
De mail blijft dicht.

En een virus wordt normaal gesproken niet aktief als je een mailtje opent.

:cool:
Tenzij de html weergave aan staat. Want dan wordt de mail wel degelijk geopend. Maar ik ga er van uit dat Ri@ deze al uitgeschakeld heeft anders zou zij die omslachtige manier van rechtsklik - eigenschappen - bron weergeven etc niet hoeven doen.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. De html-weergave heb ik inderdaad uitgeschakeld. Het lijkt misschien een omslachtige manier, maar ik wilde gewoon weten of een mail dan wel of niet geopend is.

OK, de vraag was duidelijk, nu nog een duidelijk antwoord..
Nee, de mail wordt NIET geopend..

Groetjes,
Martin.

Geplaatst door ijspeert
OK, de vraag was duidelijk, nu nog een duidelijk antwoord..
Nee, de mail wordt NIET geopend..

Groetjes,
Martin.
De antwoorden waren anders ook wel duidelijk, hoor. Een beetje extra informatie om de vraag heen kan toch geen kwaad? Iemand die puur informatief deze thread leest kan er weer wat van opsteken. Dus het antwoord "Nee, gaat niet open" is misschien kort maar krachtig maar zou bij mij gelijk nog MEER vragen oproepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan