• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik met VERT.ZOEKEN ook onderscheid maken in hooft en kleine letters.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Goede morgen,

Ik probeer met VERT.ZOEKEN een kleine letter te zoeken maar het programma geeft dan het teken na de hoofdletter in.

Moet ik een andere funktie gebruiken?

Het is de bedoeling dat ik betaande wachtwoorden omzet naar geheime code, do orginele code laat ik opsplitsen d.m.v. DEEL, Daarna wil ik d.m.v VERT.ZOEKEN de vervangende letter of teken uit de kolommen A3-b66 ophalen maar daar wordt de kleine letter "o" omgezet in "X" dus stopt het programma al bij de hoofdletter "o"

Vriendelike groet
Rob

Bijlagen

Welke Excel versie gebruik je? Met Excel 365 kan zoiets voor D61:
Code:
=FILTER($B$3:$B$66;ISGETAL(VIND.ALLES(D59;$A$3:$A$66;1));"")

Voor de fun nog een exotische Excel 365 functie die rechtstreeks vertaalt, geen kolommen meer nodig, dan direct achter wachtwoord:
Code:
=TEKST.COMBINEREN("";ONWAAR;BYROW(DEEL($C$56;REEKS(LENGTE(C56));1);LAMBDA(x;FILTER($B$3:$B$66;ISGETAL(VIND.ALLES(x;$A$3:$A$66;1));"*x*"))))
Er zijn een aantal leestekens waar geen vertaling voor is, die heb ik hierboven vervangen door *x*.

Laatst bewerkt:
Hallo Alexcel,

Weer mijn gemeende dank, ik ga er mee aan de slag.

Rob de Jong

Nog een optie voor andere versie dan Excel 365:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B:$B;MIN(ALS(CODE(D$59)=CODE($A$3:$A$66);RIJ($B$3:$B$66);EXP(99))));"fout")
Matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren (daarna doorvoeren naar rechts)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan