Kan ik mijn computer helemaal leeg maken behalve mijn besturingssysteem (vista) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcb123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Ik wil heel mijn computer leegmaken maar het besturingssysteem behouden, hoe kan dit ?

ja dat zal heel erg lastig worden aangezien veel programma's op allerlei plekken bestanden opslaan en ook gegevens in het register zetten. dus tenzij je een maandje lekker bezig wilt zijn om alles eruit te filteren kan je beter gewoon de schijf formatteren en vista opnieuw installeren, als je geen cd hebt kan je die gewoon ergens downloaden en vervolgens de code gebruiken die op je pc staat. zal echt veel sneller zijn.

Kun je dat gewoon van de site vista downloaden ?

@fcb123 er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden:

ga naar configuratiescherm en wis daar alle programma's die je zelf ooit hebt geïnstalleerd. Vervolgens houd je eigenlijk alleen maar Windows over.
Start dan een tool als Ccleaner en laat die de machine opruimen. Wat je overhoudt is een machine waarop nagenoeg alleen nog maar Windows staat (zoals je ambieert).
Twijfel of je wat kunt verwijderen uit programma's, geef hier dan de naam van het progje voordat je het verwijdert.

EDIT: Bericht verwijderd, stond ook in gast0225s bericht (tool CCleaner)

Laatst bewerkt:
@gast0225,

volgens mij blijven er altijd nog wel 'resten' over ergens onder de kap, maar dat is uiteraard slechts een aanname/gevoel.

Klopt, denk ik ook, vandaar ook dat een clean Wininstallatie altijd aan te bevelen is boven een andere wijze van installeren, echter TS vroeg / vraagt er expliciet na en tja, als iemand persé op deze wijze Windows wil gaan gebruiken dan is dat zijn / haar keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan