kan ik nog een snellere hd plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
117
Hallo ik heb een vraag over mij harde schijf namelijk dat ik er nu een:Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device
Fabrikant Hitachi
Product familie Deskstar
Prefix-serie Differentiator between two models with the same name
Model capaciteit voor deze specifieke schijf 100GB
Koppen 16
Cilinders 16383
SATA type SATA-II 3.0Gb/s
Apparaat type Vast
ATA standaard ATA8-ACS
LBA grootte 48-bit LBA
Inschakelen op tel 1783 keren
Inschakelen op tijd 655.5 Dagen
Snelheid, uitgedrukt in omwentelingen per minuut (RPM) 7200
Functies S.M.A.R.T., APM, AAM, NCQ
Overdrachtsmodus SATA II
Interface SATA
Capaciteit 313GB
Ware grootte 320.072.933.376 bytes
RAID Type Geen

in heb zitten en mijn vraag is kan ik er nog een snellere inzetten?

Ik stel deze vraag omdat mijn moederbord alleen 3gb sata aansluiting heeft en veel nieuwe zo niet alle hebben een 6gb.sata.

Ik ga toch een grotere schijf kopen van 750gb of 1tb en als ik toch niets heb aan een 6gb dan heeft het ook geen zin om er een te kopen maar misschien is er toch een snellere ik zie dat de meeste 7200rpm draaien maar mischien is dat niet het enige dat de snelheid bepaalt,ik heb niet veel verstand van hardware en al die cijfertjes begrijp ik niet buiten de 7200rpm dus ik dacht niets gevraagd niets geleerd toch?.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd en moeite.
 
Je kunt er een SSD bijzetten als opstartschijf waar ook je OS op draait, scheelt al een stuk.
Staar je ook niet blind op de snelheid van SATA3, merk er weinig van hier met de harde schijven.

Je kunt natuurlijk ook een sata 3.0 PCI-e kaartje aanschaffen.
 
Je kunt er een SSD bijzetten als opstartschijf waar ook je OS op draait, scheelt al een stuk.
Staar je ook niet blind op de snelheid van SATA3, merk er weinig van hier met de harde schijven.

Je kunt natuurlijk ook een sata 3.0 PCI-e kaartje aanschaffen.

Ok bedankt voor het advies maar de snelheid van de schijf is niet echt mijn probleem as so,dus ik dacht als het sneller kan dan is dat mooi,maar dit is mijn 2e pc zogezegd dus een ssd vindt ik niet nodig{ die heb ik al op mijn 1e pc en te duur in vergelijking met een normale niet de moeite waard},en het was meer iets ingegeven door die prestatie-index van win7,want de hd was de enige die mij van een 7.5 gemiddelde afhield is als 5.9 aangegeven en de rest rond de 7.5}.

Dus ik denk dat ik dan maar een grotere koop met de 3gb sata of er een bij zet.

Wat is het beste om te doen er een bijzetten of een nieuwe grotere erinzetten en alles overzetten,want ik wil geen nieuwe start maken,ik heb er te veel opstaan dat ik er niet af wil halen of op dvd-rom zetten.

Maar ieder geval bedankt voor je advies.

Afz.peter
 
Laatst bewerkt:
Zou niet een 3TB als bootschijf nemen, dat zal een GPT schijf worden waar weinig OS'en mee om kunnen gaan maar voor erbij kan het.
Een 2TB als bootschijf kan wel.



Overigens gaat het in de titel over een snellere schijf.:cool:
 
Zou niet een 3TB als bootschijf nemen, dat zal een GPT schijf worden waar weinig OS'en mee om kunnen gaan maar voor erbij kan het.
Een 2TB als bootschijf kan wel.



Overigens gaat het in de titel over een snellere schijf.:cool:

Ok dank je wel, ik wou ook een snellere schijf,en dat heb ik in mijn post niet echt duidelijk gemaakt,en dat hij groter moest zijn leek mij niet veel uit te maken om te vermelden omdat als er een snellere schijf was hij waarschijnlijk ook in grotere capaciteit te koop is dacht ik,sorry voor dat.

En ik wist dat een ssd sneller was maar de grote en prijs{voor 1tb zou ik ongeveer 500euro kwijt zijn denk ik} zou het wel erg duur maken voor dit oude pctje en ik had het moeten vermelden achteraf gezien sorry voor dat,maar ik heb ongeveer 500 a 750gb extra nodig en als dat met een 2e schijf kan is dat mooi en dat het niet sneller kan is erg jammer vind ik,maar daar moet ik maar mee leven dan,de prijs die ik betaal voor deze oude pc,maar deze pc is me gegeven door iemand die me heel dierbaar was,dus wil ik de case en moederbord niet kwijt en zo lang mogelijk behouden{tot ze overlijden,{de case en moederbord dan bedoel ik} vrees ik en dan nog doe ik ze niet weg} dus sorry voor het misverstand en/of uitleg.

Afz.peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan