Kan ik programmatuur - Skype - alternatieve browsers - Firefox - extern draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Beste forummers,
Mijn harde schijf - besturingssysteem Windows XP - heeft slechts 34,8 G ruimte.

Ik heb een externe schijf op USB-stick gekocht bij Media Markt. Hier staan documenten op, waardoor wat ruimte op de harde schijf is gekomen. De meeste ruimte op de harde schijf wordt echter door programmatuur, browsers en drivers ingenomen.

Hoe kan ik deze op de externe schijf laten draaien? Als ik ze er naartoe kopieer met de Verkenner, krijg ik een waarschuwing, dat ze het niet meer zullen doen. Het zijn geen documenten.

Ik heb ook geprobeerd om Skype.exe te downloaden voor een nieuwe installatie. Het download wel naar de externe schijf, maar bij het installeren komt het programma weer op de interne harde schijf te staan.

Wie helpt?

Prettige avond nog,
:love:

Vupido

Ik kan de kern van je vraag niet beantwoorden (heb geen windows) maar je wel zeggen dat van verschillende software een portable versie bestaat. Firefox portable kan je bv op een stick zetten.

Hoi,
je moet jezelf eens afvragen of je al die browsers nodig hebt? Drivers nemen niet zoveel ruimte in.
Je moet eens beginnen met de overbodige software die je nooit gebruikt te verwijderen, daarbij een schijfopruiming met het verwijderen van overbodige herstelpunten enz, schakel (indien aangevinkt) de slaapstand uit.
Ik weet niet wat je allemaal installeert maar mijn XpProSp3 gebruikt nog geen 12 GB aan ruimte.
Bepaalde programma's zij afhankelijk van ander onderdelen uit het besturingssysteem vandaar dat ze meestal op C: geïnstalleerd worden.
Als je echt goed opruimt heb je bij lange na nog geen 20 GB nodig met XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan