Kan ik twee videokaarten gebruiken voor één monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harm1

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Ik ben van plan om een computer te bouwen met deze onderdelen.

- Asrock Z77 exreme4 moederboard
- Sapphire HD 6850 grafische kaart
- mijn oude Radeon HD 6450
- Mijn nieuwe 620 Watt voeding van astec.

De rest doet er niet toe lijkt me.

Nu de vraag, Kan ik beide videokaarten gebruiken voor één beeldscherm om de prestaties met games te verbeteren?

Ik heb me al helemaal suf gegoogled en kom alleen maar prehistorsiche forumberichten tegen en mensen die het oneens zijn. Wel heb ik lucht gekregen van AMD crossfire. Kan iemand dit toelichten?

Volgensmij kun je sowieso niet 2 videokaarten apparte clocks hebben via crossfire, de software verlaagt automatisch de beste videokaart naar de slechtste. Dus verlies heb je sowieso (of je moet je hd6450 helemaal overclocken naar je 6850) Ook heb je altijd ??% verlies (weet even niet meer hoeveel) als je via crossfire werkt ;)

Vervelend...

Is een HD 6450 nog verkoopbaar denk je?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu weet ik niet zoveel af van crossfire, maar ik zal eens een poging wagen.

Volgens mij is het zo dat je beide kaarten in de daarvoor bestemde sloten zet. Als het goed is, heb je een verloopprintje/verloopkabeltje bij beide videokaarten gekregen. Van Sapphire weet ik dat ze die erbij doen.

Beide videokaarten hebben aan de bovenkant een connector waarop je het verloopstukje kunt schuiven. Fysiek is volgens mij alles nu aangesloten voor een crossfire configuratie. Let erop dat beide videokaarten van spanning worden voorzien.

Nu wordt het voor mij een beetje tricky, maar iemand anders kan je dan verder helpen. Maar volgens mij moet het zo: de monitor sluit je met een kabel dvi / displayport, whatever.. aan op de bovenste videokaart. Start de computer op en installeer de radeon drivers. Vanuit de Catalyst control panel kun je nu Crossfire instellen. Voor het gemak geef ik je de link naar de handleiding van je videokaart. Even downloaden, de engelse versie uitpakken en even grondig nalezen. Dan moet je eruit kunnen komen.

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?leg=&psn=0001&pid=497&lid=1

groet,

Jan

Volgensmij kun je sowieso niet 2 videokaarten apparte clocks hebben via crossfire, de software verlaagt automatisch de beste videokaart naar de slechtste. Dus verlies heb je sowieso (of je moet je hd6450 helemaal overclocken naar je 6850) Ook heb je altijd ??% verlies (weet even niet meer hoeveel) als je via crossfire werkt ;)

Als ik het verhaal zo lees komen beide videokaarten uit de HD 6000 serie en dan moet het te doen zijn. Verlies zul je altijd hebben, maar bij het renderen van video kan een extra gpu toch wel fijn zijn. Beter zou zijn als je twee HD6850's had.

jup, ik zeg niet dat het niet werkt ;) je softwar (catalyst control centrum) clockt je 6850 naar je andere videokaart. Het beste wat je kan doen (en wat ik dan ook zal doen) is je 6450 een beetje overclocken. Maar overclocken tot je 6850 gaat nooit lukken :P.

Tja, ik weet ook niet waarvoor hij beide kaarten wil gebruiken. Als het om hardcore gaming gaat, zou ik voor een videokaart met twee gpu's gaan. Alleen zijn ze zo prijzig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan