• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik voorkomen dat er meerdere selectievakjes worden aangevinkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ds2332

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
16
Weet iemand of het mogelijk is om in excel te voorkomen dat er meerdere selectievakjes worden aangevinkt?

Dus dat er altijd maar 1 geselecteerd kan zijn...

groet DS
 
Voor zover ik weet zijn er meerdere opties om dit te doen.
  1. Zorg ervoor dat alle andere selectievakjes uitgevinkt worden als de gebruiker een selectievakje aanvinkt
  2. Gebruik gegroepeerde 'radiobuttons' waarbij je in kunt stellen dat er altijd maar één de waarde "true" mag hebben
 
1. Zorg ervoor dat alle andere selectievakjes uitgevinkt worden als de gebruiker een selectievakje aanvinkt;

hoe kan ik hier dan voor zorgen?

waar kan ik dat instellen?

DS
 
Als je VBA gebruikt kun je dit in een _Change event opnemen. Gebruik je geen VBA, dan zou ik echt niet weten of en hoe je ervoor kunt zorgen dat er maar één vakje geselecteerd wordt.

Kun je anders een voorbeeldbestand uploaden zodat het wat duidelijker wordt hoever je nu bent?
 
Kan je misschien wat met een keuzelijst?

Hierbij 2 voorbeeldjes.
 

Bijlagen

  • keuzelijst.xls
    17,5 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
ik gebruik geen VBA, door rechtermuis te klikken op selectievakje en dan in eigenschappen de "linkedcell" te benoemen; Wordt het vakje aangevinkt komt er "waar" te staan. als je hem uitvinkt "onwaar".

En als ik er meerdere aan vink zijn er ook meerdere cellen met "waar". dit wil ik proberen te voorkomen.


Groet Ds
 

Bijlagen

  • vraag selectievakjes2.xls
    32 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
ds2332,

Ik denk dat je hier vind wat je bedoeld.
Daar wordt ook gewerkt met keuze rondjes zonder VBA.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan