kan ik werken met php?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sam10
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sam10

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
Ik wil PHP leren, via een site (http://proto.thinkquest.nl/~llb321/hoofd.php?hoofdstuk=mysql&paragraaf=1)
heb ik 2 programmas gedownload nl: Vim en Putty.
Nu is mijn vraag: als ik putty wil openen moet ik een hostnaam invoeren of IP, als ik dan mijn hostnaam invoer (adsl.skynet.be) krijg ik een melding dat deze niet bestaat...
Dus ik kan niet verder nu, zou iemand weten wat ik moet doen?
Indien dit niet werkt onder skynet ADSL, kan ik dan niet gewoon PHP leren via mijn pc zonder verbinding met het internet?
Mvg http://cds.tip.nu

Eeen tijdje geleden werd ik door pcfixer gewezen op : PHP-dev een prachtige progje dat zo simpel is als het maar kan. Download het hier

Laatst bewerkt:
Putty is een telnet client die ook SSH verbinding kan maken. Heb je dus niks aan.

Als je PHP op je computer wilt draaien zal je PHP moeten downloaden, of op een server testen.

ok, ik heb nu php-dev gedownd + geinstald.
nu wil ik van start maar eigenlijk zou ik niet weten wat ik nu kan doen, ik heb wel al veel gelezen op helpmij.nl maar het zelf doen en uitvoeren? Zo heb ik in kladblok het bestand gemaakt "test.php" en deze dan opgeslaan in de www-map. Als ik nu klik op test.php.txt (want zo heet hij in de brouwser) krijg ik het volgende:
<?phpinfo();?>
Dit is wat ik moest invoeren op de pagina...
Ik begrijp de codetaal en hun functies wel allemaal, alleen weet ik niet via welk programma en hoe ik het precies moet uitvoeren...
Hopelijk kan iemand me aan de gang zetten.
Mvg
Sam

ik kreeg dus het volgende:
< ? phpinfo () ; ? >
maar dan aan elkaar vast...

Het ligt aan de naamgeving van het bestand. test.php.txt is niet goed. Dit moet test.php worden. Let hier goed op.

Kopieer dit in een tekstbestand en sla het op als test.php in de www-map.

PHP:
<?php

echo "Dit is een test script";

?>

Saviola, ik open kladblok en plak de code erin, ik klik op 'opslaan als' en dan geef ik de naam 'test.php' en sla deze op in de map 'www'.

Als ik nu phpdev open dan krijg ik de index in de browser, daar staan alle bestanden uit de map www in, maar mijn bestand, test.php is verandert in 'test.php.txt'.

En dit krijg ik niet verandert....

Groeten Sam
en bedankt voor de hulp alvast!

Je zou misschien beter een HTML/PHP editor kunnen downloaden. Bv. CuteHTML.

Link: http://download.com.com/3000-2048-7495754.html?tag=lst-0-1

Als je het wilt opslaan in kladblok: kies Save as, bij Save as type (sorry, ik heb Engelse versie) kies je all files, als bestansnaam test.php. Kies de map waar je hem wilt saven (www dus). En klik op Save.

Zo zou het moeten lukken.

Kies in Kladblok eens voor de optie bij opslaan als "Alle bestanden" ipv *.txt bestanden. Dan kun je hem alle extenties geven als je zelf maar wilt...

Geplaatst door pcfixer
Kies in Kladblok eens voor de optie bij opslaan als "Alle bestanden" ipv *.txt bestanden. Dan kun je hem alle extenties geven als je zelf maar wilt...

Ja, dat zei ik dus ook al :)

Geplaatst door Saviola

Ja, dat zei ik dus ook al :)

Ow oops je hebt gelijk :D. Ik las wat oppervlakkig en ik dacht dat je het over cuteHTML had :o. Maar dan nog, nu heb ik het ff in het nederlands gedaan ;)

Ok bedankt voor jullie tips, nu kan ik hopelijk (eindelijk!) van start!
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan