Kan ik windows 10 op mijn computer hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duncan1999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2015
hallo iedereen

ik zit met een vraag ik heb overal lopen zoeken doen en al die dingen maar ik kom er niet uit :confused:

ik heb een HP Pavilion 17 Notebook PC Serienummer: 5CD43947YK maar ik weet niet of ik windows kan downloaden want ik krijg ook geen symbool voor windows 10 download. maar mijn windows is ook legaal ik weet het niet meer kan iemand me helpen?

gr. duncan :thumb:

Dit zijn de minimale specs om windows 10 te kunnen draaien:

Windows 7 SP1 or Windows 8.1
1GHz processor or faster
1 GB RAM for 32-bit or 2 GB RAM for 64-bit
16 GB hard drive space for 32-bit or 20 GB for 64-bit
DirectX 9 or later with WDDM 1.0 graphics card
1024×600 display

Ik ga ervan uit dat dit je laptop is? http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-17-e120sd-laptop/9200000020444101/#product_specifications
Zo ja dan zal je windows 10 moeten kunnen installeren.
Je zal even moeten checken of de bovenstaande specs je loptop ontmoeten.
Maar voor zover ik kan zien, moet dat wel lukken. Maar toch voor de zekerheid even dubbel checken.

Je kan het proberen met de de windows 10 media tool... en kijken wat hij zegt
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 (wees niet bang als je een nederlandse windows hebt en je hebt liever nederlands, je kan dat altijd later selecteren tijdens de installatie)

Onthoud wel dat als je windows 10 gaat installeren er een mogelijkheid is dat je computer niet maar naar behoren zal kunnen werken!
Dit kan te maken hebben met drivers die out to date zijn of simpel weg windows 10 niet ondersteunen.
Houd hier rekening mee als je windows 10 besluit te installeren!
Met windows 10 wordt een schone installatie aanbevolen.

Ook is het mogelijk dat sommige software die je gebruikt niet meer werkt op windows 10.

Ook ziet het ernaar uit dat microsoft mee aan het doen is om in je privacy te snuffelen. Gelukkig kan je deze settings altijd uit zetten.

Ik hoop dat dit je verder helpt :)

Laatst bewerkt:
Als aanvulling op "Met windows 10 wordt een schone installatie aanbevolen."
Als bedoeld wordt een clean install - dan heb je een productcode nodig (kopen ! ?)
Een Upgrade is binnen de limieten gratis. Daarna kan een clean install gedaan worden met naar keuze 32 bits of 64 bits versie. Het invullen van een keycode kan daarbij overgeslagen worden - wordt vervolgens automatisch geactiveerd.

Ook als advies de antivirussoftware en event antimalware te déinstalleren voordat de upgrade draait en daarna weer installeren in Win10.

Sterke aanbeveling om tevoren een image te maken van de HD zodat bij problemen een recover gedraaid kan worden en er niets verloren gaat cq vervuild raakt. De noodzaak voor een dergelijk image (~backup) wordt onderbouwd door de vele gemelde problemen op dit forum en andere fora.
Suc6

Laatst bewerkt:
Als aanvulling op "Met windows 10 wordt een schone installatie aanbevolen."
Als bedoeld wordt een clean install - dan heb je een productcode nodig (kopen ! ?)
Een Upgrade is binnen de limieten gratis. Daarna kan een clean install gedaan worden met naar keuze 32 bits of 64 bits versie. Het invullen van een keycode kan daarbij overgeslagen worden - wordt vervolgens automatisch geactiveerd.

Ook als advies de antivirussoftware en event antimalware te déinstalleren voordat de upgrade draait en daarna weer installeren in Win10.

Sterke aanbeveling om tevoren een image te maken van de HD zodat bij problemen een recover gedraaid kan worden en er niets verloren gaat cq vervuild raakt. De noodzaak voor een dergelijk image (~backup) wordt onderbouwd door de vele gemelde problemen op dit forum en andere fora.
Suc6

je hebt geen product key nodig als je windows 7/8 hebt. je kan gewoon die zelfde key gebruiken.

je kan gewoon windows 10 draaien op je laptop.
Je kan het doen via de media tool

Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt geen product key nodig als je windows 7/8 hebt. je kan gewoon die zelfde key gebruiken.

Uitdrukkelijk te vermelden dat dit pas geldt NADAT een geslaagde upgrade geïnstalleerd is. De bestaande key van windows 7/8 hebt werkt niet bij een 1e clean install van Windows 10.

Uitdrukkelijk te vermelden dat dit pas geldt NADAT een geslaagde upgrade geïnstalleerd is. De bestaande key van windows 7/8 hebt werkt niet bij een 1e clean install van Windows 10.
hmm vreemd. zal wel moeten kunnen! Althans... heb het zelf nog niet uit geprobeerd.. maar er werdt mij verteld van wel..
Dit heb ik zelfs nog ergens gelezen in een artikel...

Maar jij bent de ervaring deskundige dus het moet dan wel kloppen wat jij zegt. :P

Dit is mij trouwens inderdaad ook verteld: "Zodra je windows 10 upgrade.. dan wordt je key gelogd... en dus zodra je dan een clean install doet, dan hoef je geen key in te voeren inderdaad.
Hij vraagt er wel om tijdens de installatie, maar die stappen kan je gewoon overslaan".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan