Kan ik Windows 7 draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik heb een computer met een Windows XP sticker. De computer
heeft een Intel Pentium 4 met 2,80 GHz processor, 1 GB RAM geheugen en een
ATI Radeon X300 videokaart. Kan ik Windows 7 op deze computer draaien?

Alvast bedankt
 
dit zijn de minimum eisen voor windows 7

Belangrijker is nog wordt je hardware nog wel ondersteund door windows 7?
daarvoor zou je eerst de windows 7 upgrade advisor moeten draaien.

Persoonlijk zou ik dan bij xp blijven op deze machine.
 
Laatst bewerkt:
Windows Aero werkt goed met mijn videokaart. En ik heb een goede processor, en voldoende geheugen. Binnenkort
krijg ik er nog geheugen bij. Zal ik Windows 7 dan gewoon installeren?
 
Je moet wel weten dat het de minimum vereisten zijn. Ik heb een mini laptop met 1gb ram en dat is echt heel traag!
 
Draai jij dan Windows Aero, of Windows Basic, of Windows Klassiek. Ik heb Windows 7 eerder een keer gedraaid op mijn computer met
een oudere videokaart, en dat draaide redelijk snel, ook met Aero, dus ik denk dat dit ook wel draait...
 
Het gaat ook niet alleen om de videokaart. Er staat windows 7 starter op, volgensmij had die geen aero, weet het niet zeker
 
Nee, Windows 7 Starter heeft geen Windows Aero. Maar ik bedoel dat ik op de computer waar ik het nu over heb, al eens eerder Windows 7 op heb geïnstalleerd, maar met een oudere videokaart. En toen draaide Windows 7 snel, dus met deze nieuwere videokaart moet het dan toch ook wel kunnen draaien? En toch helemaal wel als ik er nog geheugen bij doe?
 
Ik heb dat gedaan, de upgrade advisor aan dat een paar programma's zoals Outlook Express niet compatibel zijn,
meer niet.
 
Bij mij op school hebben we Windows 7 Enterprise draaien. De meeste PC's zijn 1 GB ram, Intel Core Duo.
En dat draait snel genoeg, je kunt er geen zware spellen mee spelen, maar normale school dingen werken prima.

Groet,
 
Ja, draaid gewoon. Je kan zelf Windows 7 op een Pentium 4 draaien met 512Mb ram.
Windows 8 idem. 99% van de gevallen word de hardware nog wel ondersteund. Windows Vista is de enige boosdoener.

Windows 7 en 8 vereisen in theorie nog minder van je systeem dan Windows XP.
 
Laatst bewerkt:
Windows 8 kan niet op mijn computer, omdat mijn processor geen NX ondersteund ofzo...
 
Dat kan omdat een nieuwe technologie is http://en.wikipedia.org/wiki/NX_bit In Windows 8 operating system the NX feature, together with PAE and SSE2, is a hardware requirement for installing the OS
Daar is vast wel een tool, zodat je dit toch kan implementeren. Maar het gaat nu om Windows 7.

Windows 7 weet ik zeker dat het werkt. Want mijn Pentium 4 download pc, werkt met een 64 bit van Windows 7.
 
Laatst bewerkt:
Outlook express is na xp verdwenen in windows, je kan dan bij windows live essientials windows live mail downloaden en installeren in latere versies dan XP.
Windows 7 en 8 vereisen in theorie nog minder van je systeem dan Windows XP.
In theorie, in de praktijk kan het zijn dat je Aero dan uit moet schakelen.
In de praktijk beheer je dan ook in windows de processen en services die automatisch opstarten met windows, die bepalen uiteindelijk de snelheid.
Dus wil je het ook snel houden, is beheer en onderhoud op dat gebied handig.
Services en systeemconfiguratie vind je in het configuratiescherm onder Systeembeheer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan