Kan ik windows 7 op acer aspire v3 771 zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkyBoy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
94
Ik heb jongsleden een Acer Aspire V3 771 gekregen.
Alleen hier zit Windows 8 op, maar ik wil weer naar Windows 7.
Is dit mogelijk, en moet ik daar de hele schijf voor formateren, of kan ik het herstel gedeelte op de HD behouden.
Of is er ook een tool om Windows 8 te Downgraden ?
Henk
 
Het is wel mogelijk, maar waarom dan?
Je kan Windows 8 gewoon met tweaks veranderen zodat het hetzelfde met Windows 7 werkt.
Maar Windows 8 heeft in mijn ogen geen nadelen ten opzichte van Windows 7.

Groetjes, WDHBGS
 
Ik kan er gewoon niet aan wennen.
En het opstarten vind ik ook niet leeker.
Over welke tweaks heb jij dan.
Maar zou ik dan alles van de HD af moeten gooien, dus ook de recovery gedeelte ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie hoort hier even beter thuis windows 7 dus
 
Dat is mogelijk door tijdens de installatie alleen de hard disk aan te vinken waar Windows 8 opstaat, hierdoor blijft de herstel partitie intact. Met drivers zit het ook goed, die zijn netjes te vinden bij de Acer website. http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Bij kies een product categorie kiest u voor
notebook, ultrabook -> Aspire -> Aspire V3-771 -> Windows 7 64 bit

Onthoudt dat het OS wel 64 bit moet zijn willen deze drivers werken
 
Nou het is gelukt, alleen het volgende.
Ik kon hem dus niet zomaar installeren, W7, de schijven waren beveiligt met GPT.
Maar ik wilde toch W7 erop op hebben, dus ik heb alles verwijdert, alles wat zich op de HD bevond.
Ik heb natuurlijk wel een Back-up gemaakt op een externe HD, via het programma van Acer.
Dus als ik ooit in de toekomst ooit nog weer naar W8 wil, kijk ik wel het als het wil, zo niet heb ik pech.
Henk.
 
Wil ik toch iets meer van je weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen, ik heb de HD volledig geformatteerd,
maar ik krijg bij het er in doen van de W7 dvd de melding dat de dvd speler is beveiligd en dus de W7 dvd
niet kan opstarten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb, ik weet niet als het goed is, maar in de bios de instelling van bios verandert.
Ik kon namelijk kiezen tussen UEFI en Legacy, en ik heb voor de laatste gekozen.
Daarna de opstart verandert, dat hij eerst van de cd-rom op moet starten.
Deed hij dus netjes, zodoende via W7 alles verwijdert en W7 opnieuw geinstalleerd.
En weg is W8 :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan