kan im me laptop scherm eraf halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xala
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xala

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
hallo allemaal,

ik weet helemaal niet of dit de goede plek in om dit te plaatsen maar weet het anders niet sorry als ik fout zit.

maar mijn laptop scherm ligt helemaal los van me toetsenbord hij zit echt alleen nog aan de draadjes vast, en heb hem nu met een kabel op een extern beeld zit en hij doet voor de rest alles nog gewoon. nu wil ik weten of ik het laptop scherm eraf kan halen dat ik zeg maar alleen het toestenbord nog heb en als dit kan kan ik dan dom weg gewoon de draadjes door knippen of hoe moet ik dat anders doen?? hoop op julllie hulp en reacties

groetjes bianca

Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb je vraag verplaatst naar de hardware sectie en dan speciaal de laptop afdeling.
Suc6 met je vraag.

Hallo

Het t.f.t. paneel zelf zit vast aan het motherboard d.m.v. een "datakabel".

Deze dien je los te maken v/h motherboard.

In het t.f.t. paneel zelf zitten meestal ook nog 2 wifi antennes.

Deze dien je los te koppelen v/d wifi kaart , en er een andere opstelling voor te zoeken.

Start de laptop niet op terwijl deze niet terug zijn aangesloten ---> defekte wifikaart.

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr van deze laptop , en kan dus niet meer info geven waar specifiek op te letten....

Indien je niet weet waar/hoe te beginnen , kun je ook "googlen" (laptop disassembly) o.i.d. ...

p.s.:

Je zou ook kunnen kijken om nieuwe scharnieren voor deze laptop.

Deze zijn niet moeilijk te vervangen ,en kosten meestal niet veel.

Dit is bijna evenveel werk als het t.f.t. paneel definitief te verwijderen , met als gevolg dat deze laptop niets meer waard is .

Mogelijke goedkope bron onderdelen "e-bay"

Peter

Laatst bewerkt:
peter bedankt voor je info maar ik ben echt een leek wat dat betreft allemaal ik heb een acer cq 61
hoop dat je misschien nog wat specifieke info voor me heb wat het is een drama zo en heb helaas geen geld voor een nieuwe laptop maar dat scherm er zo bungelt aan is ook niet alles. er gaan ook maar 5 draadje van af me toetsen bord naar me scherm hoop dat je me verder kan helpen

heel lief maar ben heel slecht in engels sorry, je zal wel denken wat is dar voor raar iemand maar probeer alleen en oplossing te zoeken voor dit

heel lief puppie maar ben alleen staande mama en heb daar echt het geld niet voor, vindt het wel aardig dat jullie me tog proberen te helpen

in welke stad woon jij?

heb via youtube wel gevonden hoe ik me scherm moet verwijderen maar weet niet hoe ik die wifi draadjes dan kan en moet verleggen en waar ik de data kabel moet laten

dat is voor mij te ver weg om even te komen solderen ....

denk dat alleen nieuwe scharnieren al niet meer kan want dat is ook allemaal afgebroken, weet niet of ik je een foto ergens kan mailen

heb je 3 mails gestuurd met allemaal in foto erin maar me telefoon in niet zo snel met versturen

IMG-20120225-00193.jpg

de eerste

IMG-20120225-00194.jpg

de tweede

IMG-20120225-00195.jpg

en de derde

Laatst bewerkt:
Hallo

Hierbij een poging om het paneel te verwijderen.

Niet overhaast te werk gaan.

Foto 00193

Gebarsten tf.t. paneel

Volledig verbogen/afgescheurde scharnieren.

Oorzaak vuil/stof in de scharnieren zelf.

Dit had kunnen worden voorkomen door een beetje kruipolie op de scharnieren aan te brengen.

Uiteraard is het hiervoor nu te laat.

In het midden (gele folie) is de hoogspannings invertor te zien.

Foto 00194

Maak de laptop volledig spanningsloos (netadaptor en batterij verwijderen)

Uit de invertor komt een witte connector (vub als opdruk) (groen/rose draad)

De kabel die links binnenkomt dien je ook te verwjderen (voeding 12V en stuursignalen invertor)

Plug deze uit de invertor.

Volledig rechts zie je een zwarte en lichtblauwe ?? draad.

Dit zijn de coaxkabeltjes die naar de beide antennes lopen (in het t.f.t. paneel)

Foto 00195

Links is de datakabel te zien die naar het t.f.t. paneel loopt.

Open het t.f.t. paneel (kleine kruiskoppen verstopt onder rubbertjes/klevertjes)

T.f.t. paneel (casing) kun je nu openklikken.

Flatcable verwijderen (is meestal mechanisch vastgemaakt d.m.v. plakband)

De wifi antenne's zijn vastgeschroefd op het frame v/h t.f.t. paneel .

De t.f.t flatcable kun je enkel verwijderen indien de laptop wordt geopend.

Vermoedelijk zullen er wel zaken zijn die ik ben vergeten.

Indien problems ---> vraag maar.

Uiteraard , indien je twijfelt , of het ganse zaakje niet vertrouwd....

Niet zelf aan beginnen , maar laten doen door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan